İran ve Çin, ikili ilişkilerin gelişmesine vurgu yaptı
İran Ekonomi ve maliye bakanı ile Çin ticaret bakanı tüm alanlarda iki ülke münasebetlerinin daha da geliştirilmesi zaruretini bildirdi.
İRİB haber ajansının Pekin'den bildirdiğine göre 16. İran-Çin Ortak Komisyonu toplantısı dün Çin'in başkenti Pekin'de iki ülke yetkililerinin katılımıyla düzenlendi. İki ülke ekonomik ilişkilerinin geliştirilmesi, fırsatlardan yararlanılması, petrol ve enerji alanında yakın işbirliğinde bulunulması, demir yolu, baraj, santral, iletişim ve ortak yatırımlarda bulunulması gibi konular bu oturumda ele alınarak görüşüldü.
İran Ekonomi ve Maliye Bakanı Ali Tayyib Niya bu oturumda yaptığı konuşmada İran ve Çin ilişkilerinin çok eskilere dayandığını hatırlatarak, İran aleyhindeki yaptırımların kaldırılması ile iki ülke ilişkilerinin gittikçe büyümekte olduğunu bildirdi.
Tayyib Niya ayrıca, halen iki ülke arasında finans ve bankacılık arasında bir takım zorlukların bulunduğunu belirterek bu sorunların giderilmesi zaruretini hatırlattı.
Çin Ticaret bakanı Gao Hu Çeng de bu oturumda İran'ın Çin'in önemli bir ortağı niteleyerek, muhtelif alanlarda büyük fırsatların mevcut olduğunu bildirdi.