İran ve Çin arasında sağlık alanında işbirliği ortamı hazırlandı
İran sağlık bakanı Seyyid Hasan Gazizade Haşimi, Çin ile ilaç ve sağlık teçhizatları alanında işbirliği ortamının hazır hale getirildiğini belirterek, bu teamülün iki ülke ilişkilerinde olumlu etkisinin olacağını söyledi.
İran sağlık bakanı, dün Şanghay'da Çin'in en büyük ilmi ve teknoloji parkı olarak bilinen 'Cang Ciyang' parkını ziyaretinde, geleneksel tıbbı, İran ve Çin arasındaki işbirliklerinden biri olarak nitelerken, ''İran'ın çeşitli bölgelerinde çeşitli bitkilerin ekilip yetiştirilebileceğini ve bunların daha sonra ilaç fabrikalarında ilaca dönüştürülebileceğini' söyledi.
Gazizade Haşimi, günümüz dünyasında modern tıp konusunda çok çalışmaların yapıldığını ama geleneksel tıp konusunda daha az araştırma ve çalışma yapıldığını hatırlatarak; ''İran ve Çin'in İpek Yolu konusunda da işbirliğinin olduğunu ve bu durumun iki ülkenin hedeflerinin gerçekleşmesinde olumlu etkisinin olacağını söyledi.
İran sağlık bakanı, İran'ın ilaç sanayi konusunda İran ve bölgenin 400 milyonluk bir pazara sahip olduğunu belirterek, Çin ilaç firmalarının bu piyasaya girmesi ortamının hazır olduğunu söyledi.
İran sağlık bakanı, 9. Dünya Sağlık seviyesinin yükseltilmesi konulu uluslararası konferansa katılmak için Çin'de bulunuyor.