Türkiye - Rusya arasında kırmızı hat kuruldu
Türkiye ve Rusya genel kurmay başkanları arasında, her türlü olumsuz bir hadisenin tekrar yaşanmaması için 'kırmızı hat' kuruldu.
İSNA'nın haberine göre, Rusya Genelkurmay Başkanı Valery Gerasimov'un önceki gün Ankara'ya yaptığı 1 günlük ziyarette, iki ülke genel kurmay başkanları arasında kırmızı hattın kurulduğu bildirildi.
Rus savaş uçağının düşürülmesi olayından sonra gerçekleşen ilk üst düzey ziyarette önemli kararlar alındı ve Türkiye ile Rusya arasında kırmızı hat
kuruldu. İki ülke askerinin doğrudan iletişime geçebileceği hat sayesinde jet düşürme gibi istenmeyen olaylar yaşanmayacak.
Karargah'ta görüşen iki mevkidaşın gündeminde, Suriye ve askeri ilişkiler vardı. Yaklaşık üç saat süren görüşmede önemli kararlar alındı. İki ülke arasında kırmızı hattın etkin hale getirilmesi o kararlardan biriydi. Akar ve Gerasimov'un askeri konularda doğrudan görüşmesini sağlayacak telefon hattı artık
bütünüyle işler hale geldi.
Kırmızı hattın etkin hale gelmesi, genelkurmay başkanlarının yanı sıra hava kuvvetleri komutan ve yetkililerinin koordinasyon içinde çalışması anlamına da geliyor.
İletişim halinde olacak diğer birimler ise sahadaki özel birlikler ve istihbarat uzmanları olacak.
Görüşmeden çıkan bir başka sonuç ise askeri kanalların iki ülke arasında tamamen açık tutulması.
Bilindiği gibi Rusya'ya ait bir savaş uçağının Türkiye tarafından düşürülmesinin ardından Rusya, Türkiye'ye bir dizi yaptırım uygulamış ama Türkiye cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Putin'den özür dilemesinin ardından ağustos ayında ilişkilerin tekrar normale dönüşmesi süreci de başlamış oldu.