Türkiye Irak sınırlarına yeni birlikler yerleştirdi
-
Türkiye-Irak
Türkiye ordusu, Ankara ve Bağdat arasında mevcut gerginliği tetiklercesine Irak sınırları yakınlarına yeni birlikler konuşlandırdı.
İRNA'nın haberine göre, Irak'ın kuzeyinde Kürt medyası dün verdiği haberde, Türkiye ordusunun, Irak'ın sınırlarına yakın Silopi'de yeni askeri birlikleri konuşlandırdığını yazarken, bu girişimden hedefin Irak'ta bulunan Türkiye askerlerini desteklemek olduğuna dikkat çektiler.
Bu arada iki ülke arasında, Türkiye'nin Irak topraklarında yer alan Türk askerlerinin varlığından dolayı yaşanan gerginlik giderek büyürken, alınan son haberlere göre, Irak dışişleri bakanlığı bu konuda Türkiye'nin Bağdat'taki büyükelçisine şiddetli itirazda bulundu.
Irak'ın Musul kenti yakınlarında yer alan Başika üssünde Türkiye'nin 1000 kadar askerinin olduğu bildiriliyor.
Irak hükümeti Türkiye'den sözkonusu askerlerini çekmesini zira bu durumun Irak'ın toprak bütünlüğü ve hakimiyetinin çiğnenmesi manasına geldiğini bildirirken Türkiye ise bu çağrılara şimdilik kulak tıkamış durumdadır.