Şeyh Naim Kasım: "Çerçeve Anlaşması" Lübnan egemenliğine teslimiyettir
Pars Today - Lübnan'daki Hizbullah Genel Sekreteri şunları vurguladı: "Lübnan hükümeti ile ABD'deki Siyonist rejim arasında imzalanan "Çerçeve Anlaşması", Lübnan egemenliğine teslimiyettir ve işgali meşrulaştırmaktadır."
Pars Today'in IRNA'ya atıfta bulunarak verdiği habere göre, Lübnan'daki Hizbullah Genel Sekreteri Şeyh Naim Kasım, Cumartesi günü yaptığı açıklamada, İsrail birliklerinin güney Lübnan'dan çekilmesini direnişin silahsızlandırılmasına bağlamanın, tüm kırmızı çizgileri aşan çok tehlikeli bir öneri olduğunu belirtti.
Lübnan hükümetinin İsrail'in işgalinin uzun yıllar devam etmesini meşrulaştırdığını ve hatta Lübnan topraklarının işgal altındaki topraklara ilhakına yol açabileceğini vurguladı.
Hizbullah Genel Sekreteri, "İsrail düşmanı neden Lübnan'daki iç işlerimize karışsın ki?" diye sordu. Herhangi bir anlaşma, Litani Nehri'nin güneyindeki bölgeyle sınırlı olmalı ve Lübnan'ın silah, güvenlik veya ülkenin geleceğiyle ilgili iç meseleleriyle hiçbir bağlantısı olmamalıdır. İsrail'in çekilmesini Lübnan genelindeki direnişin silahsızlandırılmasına bağlamak, tüm kırmızı çizgileri aşan ve Lübnan'ı İsrail düşmanının elinde bir piyon haline getiren çok tehlikeli bir öneridir!
Şeyh Naim Kasım, Beyrut'un İsrail'in Lübnan'dan çekilmesi karşılığında silahsızlanma taahhüdü bahanesiyle, Lübnan'ın herhangi bir yerindeki herhangi bir silahın, Lübnan'ın anlaşmaya uymadığının bir işareti olarak yorumlanacağını açıkladı! Silahlar asla tamamen imha edilmeyecekken bu nasıl mümkün olabilir? Hiç kimsenin Lübnanlıları, topraklarımızın işgalcisine ve halkımızın katiline karşı kendilerini ve topraklarını savunma hakkından mahrum etme hakkı yoktur.
Hizbullah Genel Sekreteri şunları vurguladı: Washington'daki çerçeve anlaşması aşağılayıcı, utanç verici ve egemenliğe teslimiyettir. Bu anlaşma geçersizdir ve İran-ABD anlaşmasının hükümleri de geçersizdir. Mutabakat zaptı uygulanmalıdır. İsrail düşmanını mutabakat zaptının birinci maddesine uymaya ve Lübnan'dan çekilmeye zorlamak için gerekli tüm araçları kullanacağız ve uluslararası ve Arap baskısını uygulayacağız.
Şeyh Naim Kasım sözlerini şöyle tamamladı: "Direniş olarak, işgalci rejimi yenmek için mücadelemize devam edeceğiz. En zor koşullarda bile sahayı terk etmedik ve terk etmeyeceğiz; bu, iyiliğe ve kurtuluşa giden yoldur."