“DSG” Milisleri Rakka Kırsalında Baskınlar Düzenleyerek 40 Fazla Vatandaşı Kaçırdı
Amerikan işgalci güçlerin desteğindeki “Demokratik Suriye Güçleri” milisleri dün Rakka kırsalının batısındaki el Suveydiye beldesinde baskın kampanyası düzenledi.
Sözkonusu bölgede dün “DSG” milislerine karşı yer alan protesto gösterilerine cevap olarak milislerin düzenlediği baskınlarda yerel kaynaklara göre diğer bölgelerden gelen takviye “DSG”li gruplar da katıldı.
Kaynaklar, “DSG” milislerinin “tam bir kuşatma uyguladığını ve el Suveydiye beldesinin giriş ve çıkışlarına bariyerler kurduğunu ve kasabanın 40’tan fazla sakinini kaçırıp onları bilinmeyen bir yöne götürdüğünü” de sözlerine ekledi.
Bu arada Haseke'deki Ramallah petrol sahası yönetiminden bir kaynak Sanaa'ya, ABD işgal güçlerinin DSG güçleriyle işbirliği içinde Haseke'nin doğusundaki Ramilan petrol sahalarında günde 3 bin varil kapasiteli bir rafineri inşa ettiğini söyledi.
Yerel kaynaklara göre rafinerinin inşasından sonra, işgalci ABD güçleri ve DSG tarafından Suriye ada bölgesindeki petrol hırsızlığı ve yağmalarında önemli bir artış görme ihtimali yüksek.
ABD ordusu ve ona bağlı terör unsurları, uzun süredir Suriye'nin kuzeyinde ve doğusunda yasadışı olarak bulunuyor ve ülkenin petrol ve tahıl kaynaklarını yağmalamanın yanı sıra bölgedeki Suriyelilere ve güçlere karşı da saldırılar düzenliyor.
Suriyeli yetkililer, ABD ve müttefiklerinin Suriye'deki girişimlerinin bir işgal olduğunu defalarca vurguladı. Bilindiği gibi ABD, Suriye'deki teröristlerin en büyük destekçisidir.