Aşura Bayrağı Avrupa'nın Kalbinde Dalgalanıyor
Pars Today – Hüseyin'in Tasu'ası ve Aşurası ile eş zamanlı olarak, Avrupa'nın çeşitli şehirlerinde binlerce Şii ve Ehl-i Beyt (AS) seveni yas bayrakları kaldırdı ve "Labeyk Ya Hüseyin" diye haykırarak, Kerbela'nın özgürlük, haysiyet ve direniş mesajını bu kıtanın kalbinde yankılandırdı.
IRNA'ya atıfta bulunan Pars Today'e göre, Londra, Oslo ve Lahey'den Hamburg, Roma, Brüksel ve Stockholm'e kadar sokaklar ve İslami merkezler, çeşitli milletlerden ve dillerden yas tutanlara ev sahipliği yaptı; şehitlerin lideri İmam Hüseyin'in (AS) bayrağı etrafında toplanarak, yüzyıllar sonra bile dünyanın özgür insanlarına ilham vermeye devam eden destansı bir olayın hatırasını canlı tuttular.
Bu ritüellerin en görkemlilerinden biri Norveç'in başkenti Oslo'da gerçekleştirildi. Farklı geçmişlerden ve milliyetlerden yaklaşık 2.000 Şii ve Ehl-i Beyt (AS) seveni, "Aşura Günü" olarak bilinen yürüyüşe katılarak İmam Hüseyin (AS) ve sadık arkadaşlarının Kerbela ovasındaki metanetini, cesaretini ve fedakarlığını andı.
Hollanda'nın Lahey kentinde de bir Aşura yürüyüşü düzenlendi. İslam merkezi "Mohafel Ali"de bir yas töreni düzenlendikten sonra, yas tutanlar Hüseyin bayraklarıyla şehrin sokaklarında yürüdüler ve ağıtlar söyleyerek, göğüslerini döverek ve Aşura sloganları atarak Şehitlerin Efendisi (AS) ve sadık arkadaşlarının haksızlığa uğramasını haykırdılar.
Hamburg da bu Perşembe günü bir Aşura yürüyüşüne ev sahipliği yapacak. Belçika'daki Brüksel Mehdiyesi de 15 Haziran'dan bu yana Farsça konuşan yas tutanların ve Ehl-i Beyt (AS) sevenlerinin katılımıyla Muharrem ayının ilk on yılı için programlar düzenledi. İsveç'te Stockholm ve diğer şehirlerde de Farsça, Arapça ve İsveççe dillerinde benzer toplantılar yapıldı ve farklı nesillerden göçmen Müslümanlar Şehitler Efendisi (AS) sancağı altında bir araya geldi.
Ayrıca önümüzdeki Cumartesi Berlin'de büyük bir Aşura yürüyüşü planlanıyor. Organizatörler, tüm özgür insanları ve zulme karşı olanları bu harekete katılmaya ve Alman başkentinde "Hayhat minna al-Dhalah" (Dalletin sahibi herkes) ebedi mesajını haykırmaya davet etti.
İngiltere'de ise İngiltere İslam Merkezi ve Londra ile diğer şehirlerdeki onlarca cami, Hüseyniyye ve dini merkez Tasu'a ve Aşura toplantıları düzenledi. Ana Aşura yürüyüşü de Cuma günü Londra'nın merkezinde yapılacak.
Şehitlerin Efendisi'nin (AS) kızıl bayrağı yüzyıllar sonra bile dünyanın özgür insanlarına seslenmeye devam ediyor ve Avrupa'nın kalbinde yankılanan "Ey Hüseyin!" çığlığı, Kerbela mesajının ne öldüğünün ne de sınır tanıdığının kanıtıdır.