شیخ نعیم قاسم: «توافقنامه چارچوب» تسلیم حاکمیت لبنان است
-
شیخ نعیم قاسم دبیرکل حزب الله لبنان
پارس تودی- دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: «توافقنامه چارچوب» میان دولت لبنان و رژیم صهیونیستی در آمریکا، تسلیم حاکمیت لبنان است و به اشغالگری مشروعیت میبخشد.
به گزارش پارس تودی به نقل از ایرنا، شیخ نعیم قاسم دبیرکل حزب الله لبنان روز شنبه تصریح کرد، ربط دادن عقبنشینی نظامیان اسرائیلی از جنوب لبنان به خلع سلاح مقاومت، پیشنهادی بسیار خطرناک است که از تمام خطوط قرمز عبور میکند.
وی تأکید کرد که دولت لبنان در حال مشروعیت بخشیدن به ادامه اشغالگری اسرائیل برای سالهای متمادی است و حتی ممکن است به الحاق سرزمینهای لبنانی به اراضی اشغالی منجر شود.
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد، چرا دشمن اسرائیلی باید در امور داخلی ما در لبنان دخالت کند؟ هر توافقی باید به منطقه جنوب رودخانه لیتانی محدود شود و هیچ ارتباطی با هیچ یک از مسائل داخلی لبنان در مورد سلاح، امنیت یا آینده کشور ندارد. ربط دادن عقبنشینی اسرائیل به خلع سلاح مقاومت در سراسر لبنان، یک پیشنهاد بسیار خطرناک است که از تمام خطوط قرمز عبور میکند و لبنان را به مهرهای در دست دشمن اسرائیلی تبدیل میکند!
شیخ نعیم قاسم تصریح کرد، به بهانه تعهد بیروت به خلع سلاح در ازای خروج اسرائیل از لبنان، هر سلاحی در هر کجای لبنان به عنوان نشانهای از عدم پایبندی لبنان به توافق تعبیر خواهد شد! چگونه چنین چیزی ممکن است، در حالی که سلاحها مطلقاً از بین نخواهند رفت؟ هیچکس حق ندارد لبنانیها را از حق دفاع از خود و سرزمینشان در برابر اشغالگر سرزمین ما و قاتل مردم ما محروم کند.
دبیر کل حزب الله تأکید کرد: توافق چارچوب در واشنگتن تحقیرآمیز، شرمآور و تسلیم حاکمیت است. این توافق باطل و بیاعتبار است و مفاد تفاهمنامه ایران و آمریکا باید اجرا شود. ما تمام ابزارهای لازم را دنبال خواهیم کرد و فشارهای بینالمللی و عربی را اعمال خواهیم کرد تا دشمن اسرائیلی را مجبور به رعایت بند اول تفاهمنامه و خروج از لبنان کنیم.
شیخ نعیم قاسم در پایان گفت: ما به عنوان مقاومت، به مبارزه خود برای شکست رژیم اشغالگر ادامه خواهیم داد. ما در سختترین شرایط، میدان را رها نکردیم و رها نخواهیم کرد، که این راه خیر و رستگاری است.