Cihangiri: İran Lübnan'la sağlık alanında işbirliğini geliştirmeye hazır
İran cumhurbaşkanı birinci yardımcısı İshak Cihangiri, Tahran'ın Beyrut'la sağlık alanında işbirliğini geliştirmeye hazır olduğunu söyledi.
İshak Cihangiri, dün Tahran'da Lübnan sağlık bakanı Cemil Cebek ile görüşmesinde, ABD'nin İran'a yönelik 40 yılı aşkın süredir devam eden yaptırım ve baskılara rağmen İran'ın çok iyi ilerleme kaydettiğini belirterek, 'Bugün İran sağlık ve ilaç üretiminde kendine yeterli hale geldi ve sağlıkla ilgili yalnızca çok küçük bir ithalatta dışarıya bağlı kaldığını' söyledi.
Cihangiri, İran'ın sağlık hizmetleri ve ilaç açısından kaliteli ve fiyat açısından son derece makul şartlarda olduğunu belirterek, İran ve Lübnan'ın sağlık alanında işbirliğini attırabileceklerini söyledi.
İran cumhurbaşkanı birinci yardımcısı, Lübnan Hizbullah hareketi ve genel sekreteri Seyyid Hasan Nasrullah'ı, Lübnan halkı ve İslam dünyası için büyük bir sermaye olarak nitelerken, 'İran, Lübnan Hizbullah hareketi ve Nasrullah'la iftihar ediyor' dedi.
Lübnan sağlık bakanı da, sözkonusu görüşmede, İran'ın Lübnan halkının kalbinde yerinin olduğunu belirterek, bugün Lübnan'ın güvenlik açısından iyi bir durumda olduğunu söyledi.
Lübnan sağlık bakanı İran'la sağlık alanında işbirliğini geliştirmek istediklerini söyledi./