Sardaşt, Kimyasal Bombaların ve Batı'nın Çifte Standartlarının Kurbanı
https://parstoday.ir/tr/news/iran-i297534-sardaşt_kimyasal_bombaların_ve_batı'nın_Çifte_standartlarının_kurbanı
Pars Today - İran Dışişleri Bakan Yardımcısı (Hukuk ve Uluslararası İlişkiler) Sardaşt şehrinin kimyasal bombalanmasının yıldönümü vesilesiyle şunları vurguladı: "Bu suçun faillerinin sorumluluğunu ciddi bir şekilde takip edeceğiz."
(last modified 2026-06-28T06:48:38+00:00 )
Haziran 28, 2026 09:21 Europe/Istanbul
  • Sardaşt, Kimyasal Bombaların ve Batı'nın Çifte Standartlarının Kurbanı

Pars Today - İran Dışişleri Bakan Yardımcısı (Hukuk ve Uluslararası İlişkiler) Sardaşt şehrinin kimyasal bombalanmasının yıldönümü vesilesiyle şunları vurguladı: "Bu suçun faillerinin sorumluluğunu ciddi bir şekilde takip edeceğiz."

Pars Today'in İRİB'e atıfta bulunarak verdiği habere göre, Dışişleri Bakan Yardımcısı Kazem Garibabadi, sosyal medyada yaptığı bir paylaşımda şunları yazdı:

"Sardaşt sadece kimyasal bombaların kurbanı değildi; aynı zamanda Saddam rejimini bu insanlık dışı silahlarla donatan ve ardından binlerce kurbanın çektiği acılara göz yuman Almanya, ABD, İngiltere ve Hollanda gibi ülkelerin çifte standartlarının ve sessizliğinin de kurbanıydı. Bu suçun faillerinin sorumluluğunu ciddi bir şekilde takip edeceğiz." Kimyasal bombaların ve Batı'nın çifte standartlarının kurbanı Sardaşt

HŞ 7 Tir 1366'da Irak Baas rejiminin hava kuvvetleri, İran'ın kuzeybatısındaki Sardaşt şehrinin dört kalabalık bölgesini kimyasal bombalarla bombaladı. Bu saldırıda şehrin 110 sivil sakini şehit oldu; 8.000 kişi daha zehirli gazlara maruz kaldı ve zehirlenerek hala acı çekiyor.