"Velayet Seması Koruyucuları-7" ortak tatbikatı 1. aşaması sona erdi
"Velayet Seması Koruyucuları-7" tatbikatının birinci aşaması yapılan hava elektronik keşif ve tanıma operasyonuyla sona erdi.
Fars Haber Ajansı'na göre, sözkonusu tatbikatın sözcüsü tuğgeneral Abbas Ferecpur Elemdari, sözkonusu tatbikatın birinci aşamasında, çeşitli füze sistemleri, radar, elektronik dinleme, iletişim ve hava savunma sistemleri gibi teçhizatların daha önceden belirlenen mevzilere konuşlandığını söyledi.
Tuğgeneral Ferecpur Elemdari, tatbikatta havadan alınan bilgilerin ve görüntülerin gerekli birimlere iletildiğini ve de düşmanın psikolojik operasyonlarını önleme girişimlerinin başarıyla yapıldığını belirtti.
Sözkonusu tatbikat İran'ın güney, güneydoğu ve güneybatı bölgelerinde düzenlendi.
Tatbikata İran ordusu ve İran devrim muhafızları ordusunun çeşitli birlikleri katılırken İran emniyet güçleri ve gönüllü Milis güçler de işbirliği yapıyor.
Öte yandan İran Devrim Muhafızları Ordusu İkinci Komutanı General Hüseyin Selami, İran’ın füze gücünün evrenselleştiğini vurguladı. Bir TV programında konuşan General Selami, Amerikalıların yükümlülüklerine bağlı kalmayı öğrenemediklerini, Amerikalıların ve teröristlerin yükümlülüklerine bağlı kalmalarının tek yolunun sahada onlara galip gelmekten ibaret olduğunu kaydetti.
General Selami, İran aleyhinde yaptırım yasasının uzatılmasının İran’a karşı açılan iktisadi savaş olduğunu, fakat yaptırımların sıkı olmasına rağmen İran’ın füze gücünün evrenselleştiğini vurguladı.
General Selami ayrıca, İran hava uzay, nükleer, nano, füze ve bio teknoloji gibi yaptırım altında olduğu tüm alanlarda daha fazla gelişme kaydettiğini ifade etti.