Suriye'de Türkiye ordusuna ağır kayıp verdirildi
Türkiye ordusu dün gece yaptığı açıklamada, Suriye'nin el'Bab şehrinin muhasara operasyonunda Türkiye ordusu aleyhindeki bir kaç saldırıda 14 askerin öldüğünü ve 33 askerin yaralandığını ve bunlardan 6'sının durumunun ağır olduğu bildirildi.
Fars haber ajansına göre, Türkiye ordusu yayınladığı bildiride, el'Bab'da IŞİD'in düzenlediği üç bombalı saldırıda 10 askerin öldüğü ve 18 askerin yaralandığı bildirilirken ayrıca dün el'Bab şehri yakınlarında IŞİD teröristleri ile yaşanan çatışmada ve karayolu yol güzergahında bombanın patlatılması sonucu 4 askerin öldüğü ve 15 askerin yaralandığı bildirildi.
Ankara 24 ağustos tarihinden itibaren Fırat Kalkanı adıyla başlattığı operasyonu sürdürürken bu operasyonun hedefinin IŞİD ve PKK unsurlarını yok etmek olduğunu bildirmiş ancak gerçekte ise Suriye yönetimi muhalifi silahlı unsurları destekliyor ve onların IŞİD'e karşı güçlenmesi için her türlü desteği veriyor.
Türkiye ordusunun Suriye topraklarındaki bu girişimini, Suriye yönetimi, toprak bütünlüğü ve hakimiyetinin çiğnemesi olarak kınarken bunun çok açık bir şekilde Suriye'nin hakimiyetinin ihlali olduğunu bildiriyor.