Türkiye ordusundan yeni birlikler Irak'ın kuzeyine girdi
Haber kaynakları Türkiye ordusundan yeni askeri birliklerin Irak'ın kuzeyine girdiklerini bildirdiler.
İRNA'nın haberine göre, Türkiye ordusu dün tank ve topçu araçları olmak üzere 800 kişilik askeri bir birliği Irak'ın Kürdistan bölgesinde konuşlandırdı.
Yerel kaynaklar, tank gibi askeri araçların çekici araçlarla taşındığını bildirirken bu araçların Halil İbrahim sınırından Irak'ın kuzeyindeki Dehok'un kuzeyine geçtiklerini ve Irak Kürdistanının çeşitli bölgelerine konuşlandığını bildirdiler.
Irak hükümetinden Türkiye'nin bu girişimine karşı şimdilik her hangi bir açıklama gelmedi.
Irak hükümeti ve yetkilileri bu zamana kadar defalarca Türkiye'den Irak'taki güçlerini çekmesini istemelerine rağmen Türkiyeli yetkililer, Irak hükümetinin isteğini dikkate almaksızın terörizmle mücadele bahanesiyle Irak topraklarında kanunsuz varlığında ısrarcı tutumunu sürdürüyor.
Bilindiği gibi Türkiye 2015 yılının sonlarına doğru Musul yakınlarında yer alan Başika üssüne de Peşmerge güçlerine teröristlerle mücadelede eğitim verilmesi bahanesiyle asker göndermişti.