میزان 14, 1395 08:33 Asia/Kabul
  • «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
    «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

وزارت دفاع افغانستان هدف از تشدید حملات طالبان به شهرهای این کشور را انتقال شورای کویته پاکستان (شاخه رهبری طالبان) به افغانستان اعلام کرد.

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در نشست خبری مشترک با سخنگوی وزارت داخله در کابل گفت: هدف از حمله طالبان به شهرهای قندوز ، لشکرگاه و ترینکوت ، فراهم کردن زمینه برای انتقال اعضای شورای کویته پاکستان به افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کابل ، وی تاکید کرد گروه طالبان هرگز برای ایجاد پایگاه و استقرار در افغانستان موفق نخواهد شد.

دولت وزیری گزارش سقوط شهرستان «خانشین» ولایت هلمند به دست طالبان را رد کرد و گفت نیروهای امنیتی افغان اکنون کنترل این شهرستان را در دست دارند.

وی گروه تکفیری داعش را در افغانستان شکست خورده دانست و گفت اعضای داعش در ولایت ننگرهار افغانستان برخی تحرکات تروریستی را انجام می دهد اما نیروهای امنیتی افغان بلافاصله آنها را سرکوب می کنند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: دوشنبه شب با اعزام نیروهای ویژه اردو به قندوز ، عملیات پاکسازی این شهر از وجود نیروهای طالبان آغاز شد و نیروی هوایی افغانستان تاکنون 126 پرواز در مناطق عملیاتی انجام داده اند و در 10 پرواز به طور مستقیم مواضع طالبان را هدف قرار دادند که ده ها تن از طالبان کشته یا زخمی شده اند.

وزیری گفت: طالبان پس از تصرف شهر قندوز از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده و نیروهای امنیتی این کشور برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مردم ، در حملات هوایی و راکتی با احتیاط عمل می کنند.

 

کلیدواژه