قوس 07, 1398 16:58 Asia/Kabul
  • درخواست نمایندگان مجلس افغانستان از کمیسیون‌ انتخابات

نمایندگان مجلس ملی افغانستان از کمیسیون‌ مستقل انتخابات این کشور خواستند تا در روند اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بر اساس خواسته‌های برخی تیم‌ها عمل نکند.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری تسنیم ، «امیرخان یار» معاون اول مجلس نمایندگان افغانستان روز پنج شنبه گفت ،اقدامات کمیسیون‌ مستقل انتخابات این کشور باید براساس قانون باشد تا در روند اعلام نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری افغانستان خللی ایجاد نشود .

«فاطمه عزیز» دیگر عضو مجلس نمایندگان افغانستان نیز در این باره گفت،  کمیسیون‌‌ مستقل انتخابات این کشور  نباید تحت تأثیر دیگران قرار بگیرد بلکه بصورت مستقل نتیجه انتخابات را به مردم این کشور اعلام کند .

هفته جاری برخی تیم‌های انتخاباتی از جمله «ثبات و همگرایی» به ریاست "عبدالله عبدالله" رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با اعلام نارضایتی از اقدامات کمیسیون مستقل انتخابات گفته‌اند که اگر تا شنبه آینده آرای تقلبی انتخابات ریاست جمهوری باطل نشود تظاهرات و اعتراضات مدنی آغاز خواهد شد.

«عبدالله عبدالله» بدون نام بردن از تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» به رهبری «محمد اشرف غنی» با انتشار پیامی در صفحه فیسبوکش نوشت: کمیسیون انتخابات به دستور یک تیم انتخاباتی عمل می‌کند، استقلال کمیسیون زیر سوال رفته و نتیجه کار آن‌ها نیز مشروعیت ندارد.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان هم از دولت این کشور خواسته بود تا در روند انتخابات ریاست‌جمهوری مداخله کند، اما با واکنش تیم‌های انتخاباتی و فعالان رسانه‌ای و سیاسی مواجه شده است.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 28 سپتامبر گذشته برگزار شد و نتایج اولیه ان تاکنون سه بار به علت مشکلات فنی در روند شمارش آرا به تعویق افتاده است.

کلیدواژه