قوس 08, 1398 12:08 Asia/Kabul
  •  برگزاری تظاهرات طرفداران

هزاران نفر از شهروندان کابلی با فراخوان ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی وابسته عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانسان در شهر کابل تظاهرات و اطراف ارگ ریاست جمهوری تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، در این تظاهرات هزاران نفر از شهروندان از همه اقوام و مناطق شهر کابل پایتخت افغانستان حضور داشتند و با سر دادن شعارهایی ضد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بر پاکسازی آرای سالم‌ تاکید کردند.

این راهپیمایی عصر امروز جمعه با صدور قطعنامه ای به کار خود پایان داد. در این قطعنامه تاکید شد که مردم افغانستان، دولت برخاسته از تقلب را نمی پذیرد.همچنین از کمیسیون انتخابات افغانستان خواسته شده به مسیر قانونی باز گردد.حفظ بی طرفی نظامیان افغان در روند انتخابات از دیگر خواسته های راهپیمایان بود.

راهپیمایان همچنین هشدار دادند اگر کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان به عملکرد غیرقانونی خود پایان ندهد، این ستاد از همه حرکت ها و اقدامات قانونی و مسالمت آمیز استفاده خواهد کرد و دامنه تظاهرات گسترش می یابد.

درهمین زمینه «محمد محقق » معاون ریاست اجرایی و عضو ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی در این راهپیمایی گفت: اگر افغانستان به سوی بحران برود مسئولیت آن برعهده تقلب کاران است.

«عنایت الله بابر فرهمند »معاون اول ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی هم گفت:کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اگر تا فردا آرای تقلبی را از دور خارج نکند و روند بازشماری را با حضور ناظران همه ستادها از سر نگیرد، ستاد ثبات و همگرایی به اقدامات بعدی متوسل خواهد شد .

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 6 میزان برگزار شد و نتایج اولیه ان تاکنون سه بار به علت مشکلات فنی در روند شمارش آرا به تعویق افتاده است.

کلیدواژه