افزایش همکاری بین دانشگاه گرگان ایران و هرات افغانستان
(last modified 1398-09-24T09:34:56+00:00 )
قوس 24, 1398 14:04 Asia/Kabul
  • افزایش همکاری بین دانشگاه گرگان ایران و هرات افغانستان

نشست روسای دانشگاه های علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و هرات اقغانستان در گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ایران امروز یکشنبه در نشست با رییس دانشگاه هرات افغانستان با تشریح فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای کارآفرینی و تجاری‌سازی ایده‌ها در این دانشگاه گفت: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان آمادگی دارد در زمینه‌هایی مانند تربیت نیروی انسانی متخصص ، فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و ارایه فرصت‌های تحقیقاتی با دانشگاه هرات همکاری کند.

علی نجفی نژاد ابراز امیدواری کرد با افزایش اینگونه همکاری‌های ، شاهد ارتقای علم و توسعه پایدار در افغانستان و سایر کشورهای اسلامی باشیم.

عبدالله فائز رییس دانشگاه هرات افغانستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه این دانشگاه یکی از چهار دانشگاه برترافغانستان است، گفت: امیدوارم در آینده شاهد امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این دو دانشگاه باشیم تا کشور افغانستان بتواند از ظرفیت‌های ایران برای سازندگی پس از جنگ استفاده کند.

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ایران با سابقه 62 ساله، ۸۳ عضو هیات علمی متخصص، ۴ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد و در رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایران در رده دوازدهم رتبه بندی شده است.

 

کلیدواژه