افزایش تلفات ارتش افغانستان در ولایت قندوز
(last modified 1398-09-24T10:45:17+00:00 )
قوس 24, 1398 15:15 Asia/Kabul
  • افزایش تلفات ارتش افغانستان در ولایت قندوز

اعضای شورای ولایتی قندوز افغانستان می گویند که طی هفته های اخیر تلفات نیروهای امنیتی در این ولایت بیشتر شده است، که برای جلوگیری از آن اقدامات جدی باید صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، طی ده روز گذشته، در حملات طالبان ۲۶ سرباز امنیتی در این ولایت کشته و ۴۰ تن دیگر زخمی شده‌اند. از سوی دیگر «صفی الله امیری» معاون شورای بغلان نیز اعلام کرد که در این اواخر، در حملات طالبان، تلفات نیروهای امنیتی بسیار زیاد شده است.

وی افزود: براساس تحقیقات ما؛ در ده روز گذشته ۷۰ سرباز امنیتی کشته شده‌اند که این بسیار تکان دهنده است.

امیری از تجهیز نیروهای طالبان به تسلیحات مدرن از جمله سلاح مجهز به دوربین دید در شب برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی خبر داد و گفت که این یک مساله خطرناک است.

در این حال، «خلیل قاری زاده» یک عضو دیگر شورای ولایتی قندوز گفت که آمار کشته شدن نیروهای امنیتی، در این اواخر بسیار افزایش یافته است.

وی افزود: شما شاهد هستین که هر شب در حملات طالبان سربازان کشته می‌شوند، که این یک نگرانی بسیار جدی است.

در همین حال، ساکنان قندوز می‌گویند: همراه با گسترش حملات افراد مسلح و ناامنی در این ولایت؛ سطح تلفات نیروهای امنیتی هم بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: هر شب ما خبرهای تلفات سربازان را از رسانه‌ها می شنویم؛ جلو آن باید گرفته شود." اما از طرف دیگر، مل پاسوال رشید بشیر مسئول امنیتی ولایت قندوز گفت که در سه ماه گذشته؛ سیصد سرباز امنیتی کشته شده‌اند.

وی افزود: من اظهارات شورای ولایتى رارد می‌کنم، سطح تلفات سربازان به این اندازه افزایش نیافته که در ۱۰ روز ۷۰ سرباز کشته شوند." این مسئول امنیتی از شهروندان و اعضای شورای ولایتی این ولایت خواست که در تامین امنیت با نیروهای امنیتی، همکاری بیشتر را انجام دهند.

قندوز در شمال افغانستان و در نزدیکی مرز تاجیکستان، از ولایت‌های ناامن این کشور است که در حدود پنج سال گذشته؛ دو بار طی حملات گروه طالبان سقوط کرده است.

کلیدواژه