کشته شدن یک عضو کلیدی طالبان با افرادش در ولایت فراه
(last modified 1398-10-29T07:08:17+00:00 )
جدی 29, 1398 11:38 Asia/Kabul

مسئولان امنیتی در ولایت فراه در غرب افغانستان می‌گویند در بمباران قوای هوایی در این ولایت، "ملا رحمت" عضو کلیدی طالبان و پنج تن دیگر از افرادش کشته شدند.

محب‌الله محب، سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت فراه به رادیودری گفت: هواپیماهای جنگی مواضع طالبان در روستای “کاریز” در حومه شهر فراه را هدف قرارداده و آنها را منهدم کرده‌اند.

این مقام امنیتی در فراه با اشاره بر اینکه در عملیات‌های هوایی ، شمار زیادی از افراد طالبان ازجمله فرماندهان کلیدی این گروه بقتل رسیدند، خاطرنشان کرد: روستاهای مختلف ولایت فراه از حضور و فعالیت افراد طالبان پاک‌سازی شده و امنیت دوباره به این مناطق بازگشته‌است.

سخنگوی پلیس فراه گفت: عملیات‌های مختلف انجام شده در ولسوالی‌های این ولایت، سبب شده در ماه‌های اخیر مناطق بیشتری به تصرف دولت در آید و نفوذ طالبان نیز کاهش یابد.

این مقام امنیتی در ولایت فراه هم چنان نگاهی به انجام حملات هوایی نیروهای خارجی در فراه  داشت و گفت: "مولوی توکل"، فرمانده سرشناس گروه طالبان که مسئولیت رهبری جنگ در مناطق شرقی و جنوبی فراه را بر عهده داشت در این بمباران کشته شده‌است.

سخنگوی پلیس فراه گفت:  روستای “شهر کهنه” ولسوالی پشت‌رود، محل فرماندهی این مقام طالبان بود که محل تجمع نیروهای تحت فرمان وی در این حمله هوایی ی هدف قرار گرفت و مواضع آنان کاملا از بین برده شد.

وی تصریح کرد: قوای امنیتی به ویژه در عملیات «شهید بختور» توانستند که مناطق زیادی را در ولسوالی‌های خاک سفید، بکواه، پشت کوه، پشت رود و شیب کوه از حضور طالبان پاکسازی کنند و نیروهای امنیتی را در این محل‌ها جابجا نماییند.

محب با اشاره بر اینکه هم اکنون قوای امنیتی و دفاعی نبض جنگ فراه را در دست گرفته‌اند و از حالت دفاعی به حالت تهاجمی در آمده‌اند، خاطرنشان کرد: شهروندان فراه با حمایت از نیروهای امنیتی درتامین امنیت نیز همکاری می‌کنند.

ولایت فراه در همسایگی جنوبی هرات  با‌ آنکه سال‌های سخت ناامنی را پشت سرگذاشته‌است اما امسال این ولایت در مقایسه با سالیان پیش از امنیت و آرامش بیشتری برخور دار است.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی از هرات:

 

 

کلیدواژه