دلو 11, 1398 14:09 Asia/Kabul
  • ورود نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان به پاکستان
    ورود نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان به پاکستان

همزمان با توقف مجدد مذاکرات آمریکا و گروه طالبان و حادثه سقوط اخیر یک فروند هواپیمای آمریکایی در افغانستان، «زلمی خلیل زاد» نماینده ویژه واشنگتن در امور افغانستان، وارد پاکستان شد.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستان به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک اعلام کردند، خلیل زاد که صبح امروز جمعه وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد، قرار است مقامات این کشور را در جریان تحولات اخیر منطقه و بن بست جدید در مذاکره با گروه طالبان قرار دهد.

برخی گزارش‌ها حاکی است، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان از مقامات پاکستان از جمله وزیر امور خارجه این کشور خواهد خواست که برای ترغیب گروه طالبان جهت کاهش خشونت‌ها و احیای مجدد مذاکرات نقش آفرینی کنند.

مذاکرات آمریکا و گروه طالبان در دوحه قطر از چند روز پیش متوقف شده و یک فروند هواپیمای ارتش آمریکا نیز در ولایت غزنی افغانستان سقوط کرده که طالبان اعلام کرد، این گروه این هواپیما را هدف قرار داده است.

مذاکرات بین نمایندگان گروه طالبان و آمریکا تاکنون یازده دور در قطر برگزار شده اما نتیجه ای برای مردم افغانستان نداشته و آمریکایی ها به بهانه جنگ با تروریسم همچنان در این کشور حضور نظامی دارند.

کلیدواژه