دلو 18, 1398 22:33 Asia/Kabul
  • پیروزی انقلاب اسلامی ایران از نگاه « عبدالله عبدالله »

رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان ، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مقابل رژیم شاهنشاهی پهلوی را تحول بزرگ در منطقه و جهان دانست .

به گزارش رادیو دری « عبدالله عبدالله » در مراسمی به مناسبت گرامیداشت چهل ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کابل ، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به رهبر معظم انقلاب اسلامی ، مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و افزود، پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها برای ایران بلکه برای منطقه و جهان یک تحول بزرگ بود.

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در روز 22 بهمن سال 1357 (11 فوریه سال 1979) به پیروزی رسید .

رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان همچنین ضمن قدردانی از کمک های جمهوری اسلامی ایران به این کشور در دوره های جهاد ، مقاومت و بازسازی این کشور گفت : جمهوری اسلامی ایران هم اکنون از بیش از سه میلیون افغان میزبانی می کند و روابط دو کشور در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی در حال گسترش و توسعه است .

عبدالله عبدالله ضمن تاکید بر گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه افغانستان با ایران خاطرنشان کرد، اطمینان دارد روابط دوستانه تهران و کابل در عرصه های مختلف ادامه و توسعه خواهد یافت.

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در عین حال بر لزوم همکاری کشورهای منطقه و همسایه با دولت افغانستان برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد و افزود، ایران و افغانستان نه تنها در عرصه های مبارزه با تروریسم و مواد مخدر بلکه در سایر مسایل منطقه ای نیز می توانند گام های مشترک بردارند.

« عبدالله عبدالله»  با بیان اینکه مردم افغانستان خواستار صلح با عزت درکشورشان هستند، خاطرنشان کرد، کابل از هرگامی که در راستای تامین صلح در افغانستان برداشته شود استقبال می کند  .
« بهادر امینیان » سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان نیز در این مراسم بر تعمیق روابط منطقه ای جمهوری اسلامی ایران بویژه با افغانستان تاکید کرد و گفت، روابط ایران و افغانستان در عرصه های مختلف بویژه مناسبات تجاری و بازرگانی در حال گسترش است.

کلیدواژه