دلو 20, 1398 12:31 Asia/Kabul
  • وزارت مالیه: بیش از 200 میلیارد افغانی در سال 1398 مالیات جمع‌آوری شده است
    وزارت مالیه: بیش از 200 میلیارد افغانی در سال 1398 مالیات جمع‌آوری شده است

مسئولان وزارت مالیه افغانستان اعلام کردند که در سال مالی 1398 شمسی بیش از 200 میلیارد افغانی مالیات جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمد عیسی قدرت» رئیس کمرگ وزارت دارایی در یک نشست خبری در کابل گفت: در سال مالی 98 شمسی 208 میلیارد افغانی مالیات جمع‌آوری شده است که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

قدرت افزود: ما در بخش مبارزه با فساد در بخش جمع‌آوری مالیات با جدیت و قاطعیت مبارزه می‌کنیم  تا کشور را در مسیر خودکفایی حرکت دهیم و در این قسمت هماهنگی با بخش خصوصی از بحث‌های خیلی مهم کار‌های ما خواهد بود.

 رئیس کمرگ وزارت دارایی اخاذی‌‎های غیرقانونی در گمرک و شاهراه ‌را رد کرده  و گفت: عواید ما در سال 1398 شمسی نسبت به سال گذشته 13.5 درصد افزایش یافته است و نظارت بر گمرک تشدید خواهد شد تا جلوی خود سری در این بخش گرفته شود.

اما مسئولان در اتاق تجارت می‌گویند اخاذی‌های غیرقانونی هنوز هم در گمرکات و شاهراه‌های کشور یک چالش عمده در برابر تاجران است.

 «خان جان الکوزی» معاون اتاق تجارت گفت: اخاذی‌های خودسرانه و غیر قانونی، عدم امنیت جانی تاجران و نبود زیربنای برای سرمایه‌گذاران از چالش‌های عمده تجار و سرمایه گذار است.

الکوزی اضافه کرد: در کنار اخاذی مخالفین و افراد ناشناس، ده‌ها‌ پاسگاه امنیتی نیز در مسیر شاهراه‌ها از تاجران اخاذی غیر قانونی و خود سرانه دارند.

معاون اتاق تجارت گفت: طولانی شدن انتخابات ریاست جمهوری نیز تاثیر منفی بالای وضعیت کار و بار و سرمایه‌گذاری درافغانستان گذاشته است.

الکوزی از کمیسیون‌های انتخاباتی خواست که هر چه زودتر نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را اعلام کند تا نگرانی‌های مردم و سرمایه گذاران مبنی بر مبهم بودن سرنوشت کشور رفع گردد.

کلیدواژه