حوت 05, 1398 17:30 Asia/Kabul
  • آمادگی مجلس افغانستان برای میانجی‌گری میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله
    آمادگی مجلس افغانستان برای میانجی‌گری میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

رئیس  مجلس نمایندگان افغانستان با تأکید بر این‌که تنش‌های سیاسی در این کشور باید از طریق گفت‌وگو حل شود، برای میانجی‌گری میان اشرف غنی  و عبدالله عبدالله  اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری آوا ،  میررحمان رحمانی امروز دوشنبه گفت: با توجه به بحران انتخاباتی در افغانستان نباید اجازه داد تا ثبات سیاسی این کشور در معرض تهدید قرار گیرد.

وی افزود: تنش‌های سیاسی ناشی از اختلافات بر سر روند انتخابات و اعلام نتایج  از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، موجب نگرانی مردم شده است. 

به گفته رئیس مجلس نمایندگان افغانستان، اعلام نتایج انتخابات  نتوانست به این تنش پایان دهد و در شرایطی که هر روز به گفت‌وگوهای صلح و مذاکرات بین‌الافغانی نزدیک می‌شویم، این تقابل و تنش‌ها ما را از اهداف ملی جهت دستیابی به افغانستان متحد دورکرده است.

 رحمانی از همه نهادهای ملی اثرگذار، جریان‌های سیاسی و شخصیت‌های ملی تقاضا کرد برای حل تنش های سیاسی  در افغانستان تلاش کنند.

بدنبال معرفی اشرف غنی به عنوان پیروز انتخابات 6 میزان و مخالفت آن توسط عبدالله عبدالله رقیب اصلی غنی در این دوره از انتخابات، این کشور وارد مرحله تازه ای از تنش های سیاسی شده است.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز سه شنبه بار دیگر "محمد اشرف غنی " را با کسب ۵۰/۶۴ درصد از آراء، برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد و «عبدالله عبدالله» نیز نفر دوم شد و رقیب اشرف غنی با این پیروزی مخالفت کرد.

کلیدواژه