حوت 14, 1398 16:39 Asia/Kabul
  • آمریکا: ادامه حملات طالبان توافقنامه صلح را شکننده کرده است
    آمریکا: ادامه حملات طالبان توافقنامه صلح را شکننده کرده است

فرمانده نیروهای آمریکایی در واکنش به افزایش حملات طالبان به مواضع نیروهای دولتی افغانستان، گفت: اگر طالبان از توافقنامه صلح تخطی کند، آمریکا حملات علیه این گروه را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس،  «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی در واکنش به افزایش حملات طالبان به مواضع نیروهای دولتی افغانستان گفت: اگر طالبان از توافقنامه صلح تخطی کند، آمریکا حملات علیه این گروه را آغاز می‌کند.

طالبان پس از پایان مرحله کاهش خشونت در افغانستان بار دیگر حمله‌های مسلحانه علیه نیروهای افغان در سرتاسر کشور را آغاز کرده است.

فرمانده ناتو در افغانستان تاکید کرد: کاهش خشونت در سرتاسر افغانستان سرآغازی برای راه صلح در این کشور بود و تمام طرفین درگیر در جنگ باید این اطمینان را به مردم بدهند که رسیدن به صلح قابل دسترسی است.

وی افزود: اگر طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای دولتی افغانستان حمله کنند، نیروهای خارجی برپشتیبانی از نهادهای امنیتی افغانستان ادامه خواهد داد. 

میلر تصریح کرد: هدف اصلی کاهش خشونت در افغانستان است و با مذاکراتی که با طالبان انجام شده، آنها ملزم به کاهش جنگ و خشونت در افغانستان هستند. 

وی گفت: در صورتی که طالبان به کاهش خشونت متعهد نباشد، توافقنامه شکننده خواهد بود، این موضوع به طالبان نیز گفته شده که باید خشونت کاهش یابد در این غیر اینصورت توافقی در میان نخواهد بود. 

فرمانده ناتو خاطرنشان کرد: اگر طالبان به تعهدات خود عمل نکند پاسخی مناسبی را دریافت خواهد کرد. 

این در حالی است که «سانی لگت» سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان از اولین حمله هوایی این کشور علیه طالبان طی 11 روز گذشته خبر داد.

وی این حمله را که در شهرستان «نهر سراج» ولایت هلمند صورت گرفت، در جهت دفاع از نیروهای نظامی افغانستان خواند.

حمله آمریکا پس از امضای توافق با طالبان در حالی صورت گرفته که دولت افغانستان علی‌رغم علام مقامات آمریکایی اعلام کرده تعهدی برای آزادی زندانیان طالبان ندارد. 

پس از بالا گرفتن اختلافات میان طالبان و دولت افغانستان، حملات طالبان علیه مواضع نیروهای دولتی بالا گرفت. به‌طوریکه بامداد امروز در اثر حمله طالبان به قندوز 16 سرباز افغان کشته شدند.

کلیدواژه