بازگشت هزاران مهاجر افغان از ایران همزمان با گسترش ویروس کرونا
(last modified 1398-12-24T05:09:40+00:00 )
حوت 24, 1398 09:39 Asia/Kabul
  • بازگشت هزاران مهاجر افغان از ایران همزمان با گسترش ویروس کرونا

وزارت مهاجران افغانستان از بازگشت 17 هزار مهاجر طی روزهای گذشته به دلیل شیوع کرونا در ایران خبر داد.

به گزارش رادیو دری به نقل از فارس،وزارت مهاجران افغانستان از بازگشت 17 هزار مهاجر طی روزهای گذشته به دلیل شیوع کرونا در ایران خبر داد.

«محمد رضا باهر» معاون سخنگوی وزارت مهاجرین روز جمعه ۱۳ مارچ (۲۳ حوت) به صدای امریکا گفت: ۷۷۰۰ نفر روز چهارشنبه و ۸۹۸۷ نفر دیگر روز پنجشنبه از مرزهای افغانستان با ایران وارد آن کشور شده اند.

باهر افزود: "پس از شیوع کروناویروس در ایران تعداد برگشت‌کنندگان شدیداً از آن کشور افزایش یافته است، یعنی نسبت به آماری که پیش از این به صورت عادی داشتیم تعداد شش تا هفت برابر افزایش را نشان می‌دهد.

معاون سخنگوی وزارت مهاجرین افزود: پناهجویان افغان از افزایش شیوع کروناویروس در ایران نگران اند و به همین دلیل روند برگشت دواطلبانۀ آنان به افغانستان افزایش یافته است.

پیش از این وزارت بهداشت افغانستان گفته بود که دولت ایران اخراج اجباری افغان را به دلیل شیوع کروناویروس در این کشور شدت داده است؛ اما وزارت مهارجرین تاکید کرد که حکومت ایران این روند را در حال حاضر متوقف کرده است.

از میان ۱۶۰ فرد مشکوک مبتلا به کروناویروس در افغانستان هفت مورد آن در ولایت‌های هرات و سمنگان مثبت شناسایی شده اند که به گفته وزارت بهداشت افراد مبتلا به این ویروس از ایران برگشته بودند.

کلیدواژه