کاهش یک میلیارد دلار ی بودجه ارتش افغانستان
(last modified Thu, 26 Mar 2020 05:19:35 GMT )
حمل 07, 1399 09:49 Asia/Kabul
  • کاهش یک میلیارد دلار ی بودجه ارتش افغانستان

در پی تصمیم دولت امریکا مبنی بر کاهش کمک مالی به افغانستان، اشرف غنی از کاهش یک میلیارد دلار ی بودجه ارتش این کشور خبرداد.

به گزارش ایرنا، "اشرف غنی" چهارشنبه شب از طریق ویدئو کنفرانس از وزرای دفاع، کشور و امنیت ملی خواست از طریق اصلاحات و جلوگیری از هزینه های اضافی و بی مورد در سال جاری، یک میلیارد دلار صرفه جویی کند.

در این ویدئوکنفرانس، وی اطمینان داد  که با جلوگیری از مصارف غیرضروری، دولت گام اساسی را برای رسیدن افغانستان به خودکفایی بردارد.

"مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا سه روز پیش به کابل سفر کرد تا بحران سیاسی ناشی از نتایج  انتخابات ریاست جمهوری را در افغانستان حل کند و دولت فراگیر تشکیل دهد که با شکست مواجه شد و پس از ناکامی اعلام کرد:آمریکا یک میلیارد دلار از کمک های خود را به افغانستان  کاهش خواهد داد.

 کمیته انتخابات افغانستان، اشرف غنی را پیروز انتخابات اخیر ریاست جمهوری در این کشور اعلام کرد، اما عبدالله عبذالله با اعتراض به نتایج این انتخابات خود را رییس جمهوری دانست و هر دو رقیب سیاسی در دو کاخ در کابل مراسم تحلیف برگزار کردند که این موضوع باعث تنش سیاسی در جامعه افغانستان شده و طالبان هم سعی دارد با استفاده از این فرصت امتیاز گیری کند.

کلیدواژه