کشته و زخمی شدن دهها نیروی امنیتی افغان در سقوط ولسوالی یمگان
(last modified 1399-01-10T08:58:51+00:00 )
حمل 10, 1399 13:28 Asia/Kabul
  • کشته و زخمی شدن  دهها نیروی امنیتی افغان در سقوط ولسوالی یمگان

همزمان با سقوط ولسوالی یمگان در ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان در حمله طالبان؛ دهها نیروی امنیتی کشته، زخمی یا اسیر شدند.

به گزارش خبرگزاری آوا ، مقامات امنیتی ولایت بدخشان اعلام کردند: در حمله گسترده روز شنبه طالبان به شهرستان یمگان، این ولسوالی به تصرف این گروه در آمد و براثرآن 30 تن از نیروهای امنیتی کشته، 12 تن زخمی و 15 تن دیگراسیر شدند.

برخی از اعضای مجلس افغانستان  و شورای ولایتی بدخشان نیز با ابراز نگرانی از وخامت اوضاع  شهرستان یمگان گفتند: اگر دولت مرکزی به اوضاع  توجه نکند، ولسوالی‌های دیگر این ولایت از جمله کران و منجان نیز به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

این در حالی است که شماری از خبرنگاران محلی ولایت بدخشان آمار کشته ها ، زخمی ها  و اسیران  و ناپدیدشدگان نیروهای امنیتی را 200 تن عنوان کرده‌اند.

فرحناز پامیری نماینده مردم بدخشان در مجلس سنای افغانستان نیز گفت: قبل ازتصرف  ولسوالی یمگان، ولسوالی جرم در ولایت بدخشان هم در حمله طالبان  سقوط کرده بود که دهها تن از نیروهای دولتی  کشته و زخمی شدند.

کارشناسان مسایل سیاسی افغان براین باورهستند که توافقنامه به اصطلاح صلح میان امریکا و طالبان نه تنها در تامین امینت افغانستان تاثیری  نداشته بلکه به ناامنی در این کشور دامن زده است.

کلیدواژه