حمل 17, 1399 19:54 Asia/Kabul
  • هشدار پاکستان درباره تبعات منفی

وزیر امور ایالات و مناطق مرزی پاکستان با هشدار درباره بحران انسانی در اردوگاه‌های پناهجویان افغانستان ناشی از شیوع ویروس کرونا، از سازمان ملل خواست تا به کمک کشورهای میزبان پناهندگان بشتابد.

به گزارش ایرنا از اسلام آباد، "شهریار خان آفریدی" روز یکشنبه پس از بازدید اردوگاه‌های پناهندگان افغانستانی در شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و تعطیلی شهرها با هدف مهار کرونا زندگی پناهجویان را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

مقام پاکستانی افزود: دولت این کشور به دستور نخست وزیرپاکستان بسته حمایتی از پناهجویان افغان را اعلام و نیازهای اساسی این افراد را تامین می‌کند اما به دلیل مشکلات فعلی پیش روی دولت در مقابله با ویروس کرونا، ممکن است پناهندگان با گرسنگی و بحران انسانی روبرو شوند، از این رو حمایت  سازمان ملل از کشورهای کمک کننده به پناهجویان ضروری است.

وزیر امور ایالات و مناطق مرزی پاکستان اظهار داشت: پاکستان به رغم مشکلات مالی، طرح حمایت مالی برای پناهجویان افغان را به اجرا گذاشت و ما از کشورهای توسعه یافته نیز انتظار داریم که به دولت‌های میزبان پناهندگان برای رسیدگی به وضعیت ناشی از شیوع کرونا کمک کنند.

در همین حال وزارت بازرگانی پاکستان امروز اعلام کرد: به دلیل توقف گذرگاه های مرزی و کاهش صادرات این کشور طی دو ماه گذشته و از زمان آغاز شیوع کرونا، اقتصاد این کشور متحمل دهها میلیون دلار خسارت شده است.

روزنامه پاکستانی «داون» نیز با اشاره به پیامدهای سنگین اقتصادی تعطیلی مرز مشترک این کشور با ایران نوشت: تامین کالاهای اساسی مردم بلوچستان پاکستان از جمله نیازهای غذایی به دلیل تعطیلی گذرگاه مشترک مرزی با ایران، به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

در همین حال اعلام شد: شمار بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر عبور کرده و تاکنون ۴۵نفر نیز بر اثر این بیماری جان باحته اند . اکثر شهرهای پاکستان درگیر شیوع ویروس کووید-۱۹ بوده و با گذشت هر چند ساعت موارد جدید ابتلا به این ویروس ثبت می‌شود.

کلیدواژه