آزادی یکصد زندانی دیگر طالبان از طرف دولت افغانستان
(last modified 1399-01-21T13:33:34+00:00 )
حمل 21, 1399 18:03 Asia/Kabul
  • آزادی یکصد زندانی دیگر طالبان از طرف دولت افغانستان

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان از آزادی 100 زندانی دیگر عضو گروه طالبان از زندان خبر داد.

به گزارش رادیو دری، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد، دولت  افغانستان صد زندانی دیگر گروه  طالبان را امروز (پنج‌شنبه)، از زندان آزاد کرد.

 در گزارش دفتر شورای امنیت ملی افغانستان آمده است ، زندانی‌های آزادشده بایومتریک شدند و نیز از آنان تعهد گرفته‌ شده‌ تا دوباره به میدان جنگ ضد دولت برنگردند. 

«جاوید فیصل» سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفت، این یکصد زندانی گروه طالبان هم با توجه به وضعیت بهداشتی، سن و مدت مجازات باقی‌مانده آنها، به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای برقراری صلح در افغانشتان آزاد شدند.

دیروز چهارشنبه نیز دولت افغانستان صد نفر از زندانیان گروه طالبان را  زندان آزاد کرده بود .

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان اخیرا در روز مراسم سوگندش فرمان آزادی پنج‌هزار زندانی طالبان را صادر کرد و گفت ، این زندانیان به‌عنوان بخشی از تلاش‌های صلح به صورت تدریجی از زندان‌های افغانستان آزاد خواهند شد. 

قرار است پس از رهایی این زندانیان، گفتگوها بین گروهای افغانی آغاز شود .

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه  طالبان گفت، آزادی این تعداد اندک زندانیان شامل روند توافق شده در توافق‌نامه با آمریکا نیست .

 وی افزود ، هیات فنی گروه طالبان به علت اختلافات با دولت افغانستان  کابل را ترک کرده‌ و تاکنون زندانیان نیروهای دولتی نیز آزاد نشده‌است.

دولت افغانستان امیدوار است با آزادی زندانیان طالبان ، مسیر آغاز مذاکرات صلح با طالبان به منظور آتش بس و پایان جنگ و درگیری هموار شود.

کلیدواژه