درخواست پاکستان برای تحویل یک سرکرده داعش از افغانستان
(last modified Fri, 10 Apr 2020 05:50:51 GMT )
حمل 22, 1399 10:20 Asia/Kabul
  • درخواست پاکستان برای تحویل یک سرکرده داعش از افغانستان

وزارت امور خارجه پاکستان، تحویل سرکرده گروه تروریستی داعش (شاخه خراسان) دستگیر شده در افغانستان را به اسلام آباد، خواستار شد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روز پنج شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، سفیر افغانستان در اسلام آباد امروز به وزارت امور خارجه فراخوانده شد و با وی درخصوص بازداشت «اسلم فاروقی» سرکرده شاخه خراسان گروه تروریستی داعش گفتگو شد.

در این بیانیه آمده است، دولت پاکستان به طور مستمر مواضع خود درخصوص اسلم فاروقی و سایر افراد مرتبط با وی را به دولت کابل ابلاغ کرده و معتقد است که سرکرده شاخه خراسان داعش در فعالیت‌های ضدپاکستانی در افغانستان دخالت دارد به همین دلیل اسلام آباد برای تحقیقات بیشتر خواهان تحویل این تروریست از کابل است.

اداره امنیت ملی افغانستان روز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، «اسلم فاروقی» یکی از سرکردگان اصلی داعش با دو سرکرده دیگر  و 20 تن از همراهانش در عملیات  ویژه نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت قندهار این کشور دستگیر شدند.

گروه تروریستی داعش طی دو ماه‌ اخیر دوعملیات مرگبار را در کابل پایتخت افغانستان انجام داد که بر اثر آن دهها نفر کشته و شمار زیادی دیگر زخمی شدند.

کلیدواژه