قربانیان جنگ افغانستان در گفتگوهای صلح حضور خواهند داشت
(last modified 1399-02-03T06:01:39+00:00 )
ثور 03, 1399 10:31 Asia/Kabul
  • قربانیان جنگ افغانستان در گفتگوهای صلح حضور خواهند داشت

وزارت دولت در امور صلح گفت: حضور مستقیم نمایندگان قربانیان جنگ در روند صلح از سوی این وزارت تسهیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، «سلام رحیمی» وزیر صلح افغانستان از طریق ویدیوکنفرانس با شماری از بازماندگان قربانیان جنگ‌های اخیر در کشور گفتگو کرده است.

در این گفتگو بازماندگان جنگ خواستار نقش فعال خانواده‌های قربانیان جنگ در مذاکرات صلح شده‌ و خواستار حفظ دستاوردهای حقوق بشری و حقوق اقلیت‌ها در مذاکرات صلح شدند. 

در ادامه این گفتگوی اینترنتی، سلام رحیمی خطاب به این افراد گفت: پایان جنگ و نابسامانی‌های چهار دهه اخیر و نیز تأمین و تحکیم صلح در کشور مستلزم گذشت و سهم فعال در روند صلح می‌‌باشد و نباید وقایع گذشته مانع پیشرفت در آینده گردد.

رحیمی افزود: وزارت دولت در امور صلح تلاش می‌کند تا حضور مستقیم نمایندگان متضررین و قربانیان جنگ را در روند صلح تسهیل کند.

به گفته وی، افرادی به نمایندگی از این قشر در تصمیم‌گیری‌های مرتبط به صلح حضور خواهند داشت تا صدای خود را بلند کرده و از حقوق خود دفاع کنند.

رحیمی همچنین خاطرنشان کرد: وزارت صلح در نظر دارد وب‌سایتی را به منظور ثبت آمار و ارقام دقیق تمامی متضررین و قربانیان جنگ در سطح کشور راه‌اندازی کند تا با استفاده از آن به اطلاعات جامع و همه‌شمول قربانیان جنگ دسترسی حاصل گردد.

این در حالی است قرار است به زودی مذاکرات بین الافغانی میان هیات اعزامی و رهبران طالبان برگزار شود. 

کلیدواژه