میزان 19, 1395 10:32 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری افغانستان از نیروهای امنیتی افغان قدردانی کرد‎

رییس‌جمهوری افغانستان با مردم قندوز، فراه، ارزگان و مناطقی که جنگ در آن جریان دارد، همدردی و از نیروهای امنیتی افغان قدردانی‎کرد.

محمد اشرف غنی روز گذشته در یک بیانیۀ تلویزیونی گفت که برای آسیب‌دید‌گان قندوز ۷۰ میلیون افغانی و برای آسیب‌دید‌گان ارزگان ۳۰ میلیون افغانی کمک در نظر گرفته شده‌است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،غنی در این بیانیه از تعهدات دوجانبۀ جامعۀ جهانی و حکومت افغانستان یاد کرد و تعهد سپرد که به مشکلات رسید‌گی خواهد کرد.

در همین حال رئیس جمهورافغانستان با بیان این که بخش عمده مشکلات امنیتی کشور به ویژه در قندوز ، هلمند و ارزگان ناشی سپردن وظایف مهم به افراد غیر شایسته بوده است، گفت که اصلاحات را در این زمینه به صورت قاطع عملی خواهد کرد.

اشرف غنی با اشاره به افزایش حمله های طالبان و ناامنی ها گفت:" بخش عمده مشکلاتی که در دو سال گذشته در قندوز ، هلمند، ارزگان و سایر نواحی کشور اتفاق افتاده است، از این جهت نبوده است که سربازان و افسران ما توانایی مقابله با دشمن را نداشته اند، بلکه به علت سپردن وظایف مهم به کسانی بوده است که از شایستگی مسلکی برخوردار نبوده و با ملاحظات غیر مسلکی در آن مناصب گماشته شده بودند."

به گفته وی، فشار آوردن بر مسئولین برای تعین افراد نالایق در مناصب نظامی، از علل عمده تلفات نظامی و ملکی بوده است اما تاکید  کرد که تداوم این وضعیت به هیچ صورت قابل تحمل نیست و کسانی که در برابر اصلاحات مقاومت کنند و یا در فساد و مافیاگری نقش داشته باشند، با برخورد قاطع او مواجه خواهند شد.

رئیس جمهوری افغانستان در عین حال به شدت علیه موضع جنگی طالبان سخن گفت و از جانفشانی نیروهای امنیتی در مقابله با حمله های این گروه تقدیر کرد.

اشرف غنی با اشاره به حمله طالبان در فراه گفت که نیروهای امنیتی برای مقابله با طالبان در این ولایت به صورت عاجل اقدام کرده اند و حمله های "پیروان جهل" در دیگر مناطق کشور نیز ناکام شده است و یا هم در آستانه ناکامی می باشد.

وی با تاکید بر بی دستاورد بودن حمله های اخیر طالبان گفت که دولت افغانستان از کنفرانس بروکسل با دست پر برگشت و اعلان کمک های اقتصادی جامعه جهانی نشان داد که دنیا دیگر افغانستان را تنها نخواهد گذاشت.

به گفته وی تلاش های حکومت وحدت ملی، سبب جلب اعتماد بین المللی شده است و حکومت وحدت ملی با درک وضعیت، در راستای حفظ تعادل در روابط خارجی و ایجاد مناسبات حسنه با کشورهای جهان گام برداشته است.

محمد اشرف غنی  با بیان این که دشمنان افغانستان با راه اندازی جنگ روانی نیز قصد دارند روحیه مردم را بشکنند، از اقشار مختلف مردم خواست تا اجازه ندهند این ترفند آنان کامیاب شود.

 

 

کلیدواژه