ثور 16, 1399 10:09 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع آمریکا: خروج سربازان از افغانستان طبق برنامه انجام می‌شود
    وزیر دفاع آمریکا: خروج سربازان از افغانستان طبق برنامه انجام می‌شود

وزیر دفاع آمریکا ر با بیان اینکه خروج نظامیان آمریکا طبق برنامه انجام خواهد شد، گفت: رهبران افغانستان باید هر چه زودتر به یک توافق برای پایان بن بست سیاسی در این کشور برسند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (دوشنبه) با بیان اینکه خروج نظامیان آمریکا طبق برنامه انجام خواهد شد، گفت: رهبران افغانستان باید هر چه زودتر به یک توافق برای پایان بن بست سیاسی در این کشور برسند.

وی که در موسسه بروکیگنز صحبت می‌کرد، گفت: دولت افغانستان نیازمند ساماندهی و رسیدن به یک توافق است و باید هر چه زودتر این اتفاق انجام شود. 

به نوشته واشنگتن اکزیمار، عبدالله و غنی هر دو خود را به عنوان رئیس جمهور افغانستان معرفی کرده و این موضوع تا حد زیادی تلاش آمریکا برای توافقنامه صلح با طالبان را به حاشیه برده است. 

براساس این گزارش، از زمان امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان این گروه بیش از 4500 حملات نظامی را در افغانستان انجام داده و به رغم هشدار برای کاهش خشونت جنگ در افغانستان ادامه داشته است. 

اسپر تاکید کرد: جنگ میان دولت افغانستان و طالبان برنده ای نخواهد داشت و برای پایان جنگ در این کشور راه حل نظامی پاسخگو نیست. به گفته وی،‌ تنها راه پایان بحران در افغانستان راه حل سیاسی بوده که ما در حال انجام آن هستیم. 

وی گفت: در حال حاضر رهبران افغانستان به دنبال یک توافق تقسیم قدرت هستند و در صورت موفقیت این امر تیمی مذاکره کننده دولت افغانستان برای گفتگو با طالبان آماده خواهد شد. 

وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه تبادل زندانیان میان طالبان و دولت افغانستان در حال انجام است، اما کافی نیست، خاطرنشان کرد:  خشونت در افغانستان کاهش نیافته است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد که ما تنها به دنبال این موضوع هستیم که اجازه ندهیم افغانستان بار دیگر به مکانی برای فعالیت تروریسم تبدیل شود، به گفته وی، تعداد سربازان آمریکا در افغانستان از 12 هزار نفر طبق برنامه به 8600 کاهش خواهد یافت.

کلیدواژه