ثور 21, 1399 15:59 Asia/Kabul
  • محدودیت‌های رفت‌وآمد در مزار شریف برداشته شد

کمیسیون ولایتی مبارزه با ویروس کرونا در ولایت بلخ، تصمیم گرفت برخی از محدودیت‌های رفت‌وآمد در شهر مزار شریف برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، کمیسیون ولایتی مبارزه با ویروس کرونا در بلخ (شنبه ۲۰ ثور) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، وضع محدودیت رفت‌وآمد سبب وارد شدن آسیب بزرگ اقتصادی به مردم شده و به همین دلیل محدودیت‌ها در برخی موارد، برداشته می‌شود.

براساس این اطلاعیه، تمامی مراکز تحصیلی و آموزشی، دوره‌های آموزشی، پارک‌های تفریحی، هتل‌ها، سرا‌ها، قلیان‌خانه‌ها، رستوران‌ها، مسافرخانه‌ها، حمام‌ها و مراسمات رسمی و غیررسمی، تا پایان دوره کرونا حق هیچ‌گونه فعالیتی را ندارند.

همچنین تنها فروشگاه‌های تجاری، مواد خوراکی، وسائل الکترونیک، بزازی، پوشاک، خیاطی، داروخانه‌ها، کفش فروشی، صرافی، رنگ فروشی، مواد ساختمانی، چوب فروشی، قصابی، پرزه فروشی، کتاب‌فروشی و قرطاسیه باب، بنجاره فروشی، شرینی فروشی، زرگری و آرایشگری، به گونه مشروط اجازه‌ فعالیت دارند.

همچنین استفاده از ماسک و دستکش توسط فروشندگان و خریداران، کارگذاری دست‌شویی‌های سیار جلوی فروشگاه‌ها، ضدعفونی‌سازی فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، حفظ فاصله‌ اجتماعی و جلوگیری از تراکم جمعیت از شرایطی است که مالکان مغازه‌ها مکلف به اجرای آن هستند.

براساس اطلاعیه کمیسیون مبارزه با کرونا در بلخ، این طرح برای ۱۰ روز به گونه آزمایشی اجرا خواهد شد و در صورتی که نتیجه مثبتی در پی نداشت، دوباره محدودیت از سر خواهد گرفته شد.

این در حالی است که تاکنون ۳۲۴ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده‌، ۱۶ نفر در اثر این بیماری جان باخته و ۱۰ نفر دیگر بهبود یافته‌اند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت افغانستان سراسر این کشور تاکنون ۴۰۳۳ تن به کرونا مبتلا شد و ۱۱۵ تن دیگر جان باخته‌اند.

کلیدواژه