ثور 22, 1399 08:11 Asia/Kabul
  • کرونا در افغانستان؛ پاکستان و هند

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان با اعلام ثبت 4هزارو402 مورد ابتلا به ویروس کرونا در اینکشور گفت: روزهای سختی در پاییز پیش‌روی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کابل، همزمان با ثبت  ۳۶۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان، سخنگوی وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد، نباید توقع داشته باشیم که ویروس کرونا در دو هفته آینده ازبین خواهد رفت.

"وحید مجروح" سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان امروز یک‌شنبه گفت: بزرگترین نگرانی ما از گسترش کرونا در فصل پاییز است، زمانی که به گفته او، باران‌های موسمی آغاز می‌شود و زمینه برای گسترش بیماری‌ها و علایم ویروس کرونا فراهم خواهد شد.

به گفته‌ مجروح، در بیست‌وچهار ساعت گذشته همچنین پنج فرد مبتلا به کرونا در افغانستان جان باخته‌اند. به این ترتیب شمار جان‌باختگان ناشی از کرونا به ۱۲۰ نفر رسیده است. 

از پاکستان هم خبر می رسد، باوجود گسترش ویروس کرونا، قرنطینه پس از پنج هفته پایان یافته و مقامات لغو قرنطینه را یک ضرورت اقتصادی می دانند.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، بازار پوشاک اسلام آباد از روز شنبه در پی لغو قرنطینه بازگشایی شده و مغازه ها، کارخانه ها و مزارعی که تا روز شنبه به دلیل قرنطینه تعطیل شده بودند فعالیت خود را از سر گرفته ند.

پاکستان تاکنون بیش از  23 هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا و 600 مورد مرگ ناشی از آن را ثبت کرده است و اپیدمی همچنان در حال گسترش است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته در هند نیز به بیش ازسه هزارو دویست و شصت و هفت نفر افزایش یافت.

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در هند تا امروز62 هزار و۹۳۹ نفر شد.

تعداد جان باختگان در هند نیز 2 هزار و ۱۰۹ نفر گزارش شده است.

کلیدواژه