پاکستان حمله های تروریستی در کابل و ننگرهار را محکوم کرد
(last modified Wed, 13 May 2020 05:38:14 GMT )
ثور 24, 1399 10:08 Asia/Kabul
  • پاکستان حمله های تروریستی در کابل و ننگرهار را محکوم کرد

دولت پاکستان حمله های تروریستی امروز کابل و ننگرهار را محکوم و با مردم این کشور از جمله بازماندگان این حمله ها ابراز همبستگی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای، حمله های تروریستی به درمانگاه (زایشگاه) شهر کابل و انفجار در مراسم تشییع جنازه در ننگرهار را غیرانسانی توصیف کرده و جان‌باختن انسان‌های بی‌دفاع در این حمله ها را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این قبیل حمله های تروریستی در ماه مبارک رمضان و زمانی که افغانستان با پدیده همه‌گیر ویروس کووید-۱۹ درگیر می‌باشد، بسیار ناامید کننده است.

وزارت امور خارجه پاکستان ضمن اعلام همبستگی با مردم و دولت افغانستان به ویژه خانواده قربانیان حوادث امروز، تاکید کرد: پاکستان، تروریسم را به هر شکل و ظاهری محکوم کرده و متعهد به پشتیبانی از افغانستان باثبات و صلح‌آمیز است.

سه شنبه ۲۳ ثور/ اردیبهشت جاری، روز خونینی در افغانستان بود که با حملات مهاجمان به مسجد، بیمارستان، زایشگاه و آیین تشییع جنازه در مناطق مختلف صورت گرفت و تعداد زیادی کشته و زخمی برجای گذاشت.

ساعت ۱۰ پیش از ظهر سه شنبه ۲۳ ثور/ اردیبهشت مهاجمان مسلح با سلاح‌های سبک و سنگین به یک بیمارستان و زایشگاه در منطقه ۱۳ در غرب شهر کابل حمله کردند.

مهاجمان با شلیک به زنان باردار و نوزادان در زایشگاه، شماری از آن‌ها را شهید و تعدادی را هم زخمی کردند.

کلیدواژه