ثور 27, 1399 17:13 Asia/Kabul
  • تنش میان دولت افغانستان و امریکا بر سر حملات کابل و ننگرهار
    تنش میان دولت افغانستان و امریکا بر سر حملات کابل و ننگرهار

دولت افغانستان پس از تأکید «زلمی خلیل‌زاد» مبنی بر دست داشتن داعش در حملات کابل و ننگرهار و تبرئه طالبان، از وی خواست اسناد خود را در این ارتباط ارائه دهد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان پس از آن خواستار ارائه سند توسط نماینده امریکا  برای ادعای خود شد که خلیل زاد،  طالبان را تبرئه کرد و گفت  حملات کابل و ننگرهار،   کار داعش بوده است.

جاوید فیصل امروز در  نشست خبری  در کابل گفت در صورتی که خلیل‌زاد سندی در این باره در اختیار دارد، آن ‌را به  دولت و مردم افغانستان ارائه دهد .

دولت، مردم و کارشناسان افغانستان بر این باورند  که حملات تروریستی اخیر تنها کارگروه تروریستی  داعش نیست و این گروه‌  با حمایت طالبان چنین اقداماتی را انجام می‌دهند.

حملات تروریستی اخیر  ننگرهار  و  کابل  که پنجاه  کشته بر جای گذاشته  ، امریکا و افغانستان  را در مقابل هم قرار داده است.

این وضعیت باعث شده است که صلح پیش روی کابل و طالبان با خطر مواجه شود و دولت به نیروهای ویژه دستور حملات تهاجمی علیه طالبان صادر کرده است.

امریکا   از شکست  توافقنامه قطر  بسیار نگران است  و از این طریق سعی می کند  برحملات طالبان در مناطق مختلف افغانستان سر پوشش  گذاشته  تا بلکه  امیدی  به این توافقنامه  برای بهره مندی سیاسی ترامپ  در استانه  انتخابات ریاست جمهوری  باشد .

کلیدواژه