جوزا 02, 1399 12:08 Asia/Kabul
  • نمایشگاه عکس

شورای فرهنگی حامیان قدس شریف به مناسبت روز جهانی قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین نمایشگاه عکس برگزار کردند که در آن حملات، شهادت، اسارت و ظلم رژیم اسرائیل بر مردم فلسطین را در کابل به نمایش گذاشت.

به گزارش ایرنا، پرداختن به شهادت، اسارت، مظلومیت، آوارگی ازیکسو و شکوه مقاومت، سرفرازی و عزت یک ملت همانند فلسطین در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده است.

Image Caption

بیش از ۷۰ سال تجاوز، درد، رنج، غم، اسارت، آوارگی و اندوهی که بر این ملت در انظار جهانیان، سازمان ملل، کشورهای حامی حقوق بشر، رواداشته شده است و اسارت قبله اول مسلمین طی این سالها، موضوعاتی است که به عنوان وجیبه نه تنها هر فرد مسلمان که هر کشور، گروه ها، نهاد ها و انسان‌های آزاده و آزاد منش جهان است.

Image Caption

روایت این مظلومیت به صورت مستند و با استفاده از تصویر، به عنوان برپایی نمایشگاه‌های عکس و پوستر خیابانی در مراکز شهرها تاثیر به سزایی در نگرش و روحیه مردم بویژه جوانان دارد که به خوبی می توانند موضوع های همگرایی و همدردی با ملل مسلمان جهان از جمله ملت مظلوم فلسطین را در این گونه نمایشگاه‌ها تقویت کرد.

Image Caption

 زبان فاخر هنر بخصوص عکس و پوستر به واسطه ابزارهایی که دارد می‌تواند موجبات تغییر عمیق در ایده و طرز تفکر انسانها نسبت به هم کیش و هم دین شان داشته باشد.

به راستی اگر نمی شود سلاح برداشت و بر علیه اشغالگران جنگید ولی می توان اعمال شنیع و جنایت بار سفاکان را به تصویر کشید و با پیام تصویر نشان داد که در حق ملت مظلوم فلسطین چه ظلم و ستم های روا داشته شده است.

Image Caption

نهضت اسلامی افغانستان در سال ۱۳۹۰ خورشیدی نیز چنین نمایشگاهی با عنوان «فصل برگریز عکاسی و مخالفت با پیمان راهبردی با آمریکا » برگزار کرده بود.

کلیدواژه