جوزا 14, 1399 15:42 Asia/Kabul

انجمن مکاتب خصوصي در ولایت ننگرهار میگوید از روزشنبه مکاتب خصوصي را به روی شاگردان باز مینماید.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مسئولان واعضای انجمن مکاتب خصوصي در شهر جلال اباد و ولسوالی های ولایت ننگرهار امروز با راه اندازی تظاهرات صلح امیز در مقابل ساختمان ریاست معارف ولایت ننگرهارگفتند از روز شنبه هفدهم ماه جوزا تمامی مکاتب خصوصي را به روی شاگردان باز مینماید.

رئیس الحق ناصری مسول انجمن مکاتب خصوصي در ولایت ننگرهار گفت شرایط وضع شده ای قرنطینه در ولایت ننگرهار بطور کلی برداشته شده و تمامی بخشهای سکتور خصوصي فعالیتهای شانرا از سر گرفته اند اما برای اغاز فعالیت مکاتب خصوصي اجازه فعالیت داده نشده است.

 وۍ چندین برا خواستها ومشکلات شانرا با مسولان ریاست معارف ،مقام ولایت و وزارت معارف در میان گذاشته وانها را از واردشدن میلیونها افغانۍ خسارات مالي به مکاتب خصوصي اگاه نموده و خواستار بازگشایی مکاتب وتمامی مراکز اموزشي شده اند. ریس الحق ناصری گفت  مکاتب خصوصي تا اکنون 300 میلیون افغاني خسارت برداشته اند.

 انان تصمیم گرفته اند با توجه به خسارات مالي که با گذشت هر روز به مکاتب خصوصي وارد میگردد و با در نظر داشت رهنماییهای وزارت صحت دروازه های مکاتب خصوصي را از روز شنبه هفدهم ماه جوزا به روی شاگردان باز کنند و در صورتیکه هر مرجع جلوانرا بگیرد مسولیت به دوش همان مرجع خواهد بود.

 در این حال مسولان ریاست معارف ولایت ننگرهار میگوید انها مشکلات مالي مکاتب خصوصي را درک وچندین بار با مقامات ذیصلاح در میان گذاشته است مسولان ریاست معارف همچنان میگویند دروازه های تمامی مکاتب خصوصي ودولتي بنا بر هدایت کمیته عالي مبارزه با ویروس کرونا در کشور مسدود گردیده وهر زمانیکه این کمیته تصمیم بر بازگشایی مکاتب و مراکز اموزشی بگیرد مکاتب خصوصي نیز فعالیت شانرا از سر خواهند گرفت.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان آصف:

 

کلیدواژه