جوزا 16, 1399 11:54 Asia/Kabul
  • رد ادعای ترور خطیب مسجد جامع 

سخنگوی طالبان ، گزارش دولت افغانستان مبنی بر ترور "مولوی محمد ایاز نیازی" خطیب مسجد جامع  منطقه وزیر اکبرخان کابل پایتخت را رد کرد .

به گزارش رادیو دری، "ذبیح الله مجاهد"با ارسال پیامی به رسانه‌ها از کشته‌شدن خطیب مسجد جامع منطقه دیپلمات نشین کابل، ابرازتأسف و اعلام کرد، اعضای این گروه در این حمله هیچ  نقشی نداشته اند .

مولوی ایاز نیازی  سه شنبه شب براثر انفجارتروریستی درمسجد وزیر اکبر خان کابل به همراه یک نفر دیگر کشته شد و سه تن دیگر نیز زخمی شدند.

این در حالیست  که "امرالله صالح" معاون اول ریاست‌ جمهوری افغانستان، طالبان را مسوول این حمله معرفی کرده ‌و گفته است، تاکنون اعضای این گروه  در قتل دهها نفر از علمای دین، خطیب های مساجد و شخصیت‌های قومی، سیاسی و علمی این کشور نقش داشته اند .

ترور خطیب مسجد جامع منطقه وزیر اکبرخان کابل خشم مردم، مقامات و شخصیت های سیاسی و مذهبی  افغانستان را برانگیخته است و تاکنون نیز فرد یا گروهی مسئولیت این انفجارتروریستی را برعهده نگرفته است.

پس از پایان آتش بس در افغانستان و مخالفت طالبان با تمدید آن ازسوی دولت اشرف غنی، مناطق مختلف این کشور ازجمله کابل،شاهد حملات متعدد این گروه بوده است. 

کلیدواژه