جوزا 23, 1399 09:58 Asia/Kabul

مسئولان شورای ولایتی در فراه از افزایش تحرکات نظامیان افغان به منظور سرکوب طالبان خبر داده تاکید کردند: تمهیدات امنیتی ویژه‌ای در بخش‌های مختلف این ولایت روی دست است.

پس از پایان مهلت آتش بس در روزهای عید فطر افراد وابسته به گروه طالبان عملیات‌های نظامی را علیه مواضع  نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های مختلف راه‌اندازی کرده و تلفات و خساراتی را بر آنان وارد کردند.

شاه‌ محمود نعیمی رییس شورای ولایتی فراه در گفتگو با رادیودری تاکید کرد: اگر دولت افغانستان از سالها قبل اینگونه با افراد مسلح مخالف دولت برخورد می‌کرد وضعیت امنیتی اینگونه برهم نمی‌ریخت.

این مقام محلی هم چنان گفت: طالبان تمامی موازین و اصول را زیر پا می‌گذارند و در نبردهایشان هیچ اهمیتی به افراد غیرنظامی نیز نمی‌دهند.

نعیمی با بیان اینکه مقام‌های امنیتی تدابیر بهتری را به منظور مقابله با تهدیدات مخالفان دولت و همچنین جلوگیری از انجام اعمال خرابکارانه ‌ در شهر انجام داده اند ،اظهار داشت: مردم از ترور‌ها، حملات مسلحانه، بمب‌گذاری‌ها و ناامنی خسته شدند و بارها از دولت افغانستان خواستند با کسانی‌که امنیت را از آنان گرفته‌‌اند مقابله کند.

رییس شورای ولایتی فراه به رادیودری گفت: مردم ولایت فراه روزهای بسیار سختی را طی سالیان اخیر پشت سرگذاشتند و منتظراند تا روزهای خوش توام با امنیت و صلح در کشور تامین شود.

وی هشدار داد: این امنیت نسبی در فراه شکننده است و امکان دارد در روزهای آینده طالبان مسلح حملاتی را در شماری از ولسوالی‌ها روی دست گیرد.

نعیمی از مقام‌های ارشد نظامی خواست تا نیرو و تجهیزات بیشتری را به منظور استحکام پاسگاه‌های امنیتی، جلوگیری از بازگشت طالبان مسلح به مناطق مسکونی و ایجاد پروژه‌های عالم‌المنفعه به این ولایت اختصاص دهند.

این مقام محلی از انجام حملات هوایی نیروهای ارتش در فراه بر علیه مواضع طالبان حمایت کرد و گفت: در حمله روز گذشته جنگنده‌های ارتش در ولسوالی پشت‌کوه این ولایت یک تونل که توسط طالبان حفر شده بود منهدم شد و از یک حمله وسیع افراد مسلح مخالف دولت بر مواضع نیروهای امنیتی در این ولسوالی جلوگیری شد.

نعیمی خاطر نشان کرد: مردم ولایت فراه در کنار دولت هستند و به منظور تامین امنیت با نیروهای امنیتی نیز همکار می‌باشند.

وی به مشکلات موجود در فراه نگاهی داشت و افزود: کمبود نیروهای امنیتی، تجهیزات ناکافی و حملات گروهی طالبان از جمله چالش‌هاییست که بر سر راه حکومت محلی قرار دارد.

فراه در غرب افغانستان همسایه جنوبی هرات است و طی ۴ سال گذشته شاهد شدیدترین نبردها میان دولت افغانستان و گروه‌های مسلح مخالف دولت بوده‌است.

این درگیری‌ها صدها کشته و زخمی از طرفین برجای گذاشته که در این میان غیرنظامیان نیز شامل هستند.

 

کلیدواژه