آمریکا تعداد نظامیان خود را در افغانستان کاهش داده است
(last modified Fri, 19 Jun 2020 05:44:05 GMT )
جوزا 30, 1399 10:14 Asia/Kabul
  • مکنزی: آمریکا تعداد نظامیان خود را در افغانستان کاهش داده است
    مکنزی: آمریکا تعداد نظامیان خود را در افغانستان کاهش داده است

فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا روز پنجشنبه در سخنرانی گفت که نظامیان آمریکا در افغانستان به 8600 نفر کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ ژنرال «کنث مکنزی»، فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا روز پنجشنبه در سخنرانی گفت آمریکا براساس توافقنامه با طالبان در مرحله تعداد سربازان خود در افغانستان را به 8600 نفر کاهش داده است.

مکنزی تاکید کرد: واشنگتن متعهد شده بود که در مرحله اول تعداد نظامیان خود را به سطح مشخصی کاهش دهد که در حال حاضر این امر محقق شده است. 

براساس توافقنامه که میان آمریکا و طالبان برای خاتمه جنگ در افغانستان امضا شده، تعداد نظامیان آمریکایی ر افغانستان طی 135 روز باید به تعداد 8600 نفر کاهش یابد. 

این ژنرال آمریکایی خروج کامل نظامیان از افغانستان را به شرایط این کشور وابسته دانست و گفت: زمانی نظامیان آمریکایی به صورت کامل از افغانستان خارج خواهند شد که  از جانب این کشور واشنگتن را هیچ خطری تهدید نکند.

این سخنان مقام ارشد نظامی آمریکا در حالی مطرح می‌شود که ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده به زودی تمام نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان خارج خواهند شد. 

از سوی دیگر پس از امضا توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان با هدف کاهش جنگ در افغانستان، اما طی ماه‌های گذشته حملات طالبان علیه نیروهای امنیتی افغان افزایش یافته به طوری که تنها در یک هفته گذشته 171 نظامیان افغان در درگیری با این گروه جان باخته اند.

 

کلیدواژه