سرطان 02, 1399 11:08 Asia/Kabul
  • طالبان گروگان‌های غیرنظامی در دایکندی را آزاد کرد

مقامات افغانستان اعلام کردند که طالبان ده‌های غیرنظامی را که پنج روز پیش در مسیر دایکندی- قندهار گروگان گرفته بودند، صبح یکشنبه در ولسوالی کجران ولایت دایکندی دوباره آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «غلام ‌سخی غفوری» فرمانده پلیس دایکندی گفت: بیشترین مناطق چهارچینه ولایت ارزگان تحت کنترل طالبان است. در جایی این افراد غیرنظامی گروگان گرفته شده اند که طالبان فعال اند و تمام زندانیان را آزاد کردند.

غفوری ادامه داد: گروگانان شامل مسافران غیرنظامی و رانندگان خودروهای باربری هستند.

طالبان تاکنون در این باره اظهار نظر نکردند.

هنوز دلیل اصلی این گروگان‌گیری معلوم نیست؛ اما برخی از اعضای شورای ولایتی و مقام‌های محلی دایکندی گفته اند که جنگجویان طالبان در کجران این افراد را به دلیل فرار یک دختر و یک مرد از ولسوالی چهارچینوی ارزگان، گروگان گرفته بودند.

خلیفه علی، یکی از این گروگانان گفت: روز سه شنبه هفتۀ پیش ما توسط طالبان اسیر شدیم که حدود ۵۰ نفر بودند و ۱۰ خودرو باربری و چندین خودرو مسافربری بودیم و امروز با همکاری مردم آزاد شدیم.

این راننده افزود که طالبان روز شنبه نیز جمعی از زنان و اطفال گروگان را رها کردند و روز یکشنبه با میانجیگری متنفذین تمامی گروگان‌ها آزاد شدند.

غیرت‌علی جواهری، عضو شورای ولایتی دایکندی گفت که در حال حاضر تمامی گروگانان در مسیر قندهار - دایکندی در ساحۀ چهارچینوی ارزگان رسیده و به طرف کجران دایکندی حرکت کرده اند.

شاهراه دایکندی - قندهار که در امتداد ولسوالی چهارچینوی ارزگان قرار دارد، از مسیرهای ناامن محسوب می‌شود که به گفتۀ مقام‌های محلی دایکندی طالبان همواره مسافران را در این مسیر آزار و اذیت می‌کنند و گاهی اوقات این شاهراه را بر روی موترهای مسافربری و باربری می‌بندند.

کلیدواژه