سرطان 09, 1399 14:54 Asia/Kabul

مقام‌های امنیتی در شمال غرب افغانستان میگویند: نیروهای وابسته به گروه طالبان نیمه های شب گذشته حمله‌ای را به هدف تصرف یک پاسگاه امنیتی در ولسوالی مقر انجام دادند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مقام‌های امنیتی در شمال غرب افغانستان می گویند: نیروهای وابسته به گروه طالبان نیمه های شب گذشته حمله‌ای را با هدف تصرف یک پاسگاه امنیتی در ولسوالی مقر انجام دادند.

تحصیل حیدری سخنگوی پلیس ولایت بادغیس از مقاومت نیروهای امنیتی در برابر حملات طالبان سخن گفت و افزود: این حمله طالبان به عقب زده شد و در نتیجه تبادل آتش میان نیروهای دولتی و افراد گروه طالبان ۴ تن از سربازان پلیس کشته و زخمی شدند.

این مقام امنیتی در بادغیس با بیان اینکه در این نبرد به گروه طالبان نیز تلفات سنگینی وارد شده است اما گفت: تا کنون از آمار دقیق آن اطلاعی در دست نیست.

سخنگوی فرماندهی پولیس بادغیس گفت: طالبان مسلح با انجام چنین حملات بی حاصلی در این ولایت قصد دارند نشان بدهند که هنوز افراد این گروه فعال هستند و می‌توانند چالش‌های امنیتی را بوجود آورند.

حیدری با اشاره بر اینکه در عملیات‌های زمینی و هوایی که تا کنون در نقاط مختلف بادغیس انجام شده ضربات سنگینی بر گروه طالبان وارد شده‌است، اظهار داشت: تحرکات طالبان زیر نظر منسوبان امنیتی است و به آنان اجازه فعالیت های خرابکارانه داده نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه زمان جنگ و نبرد ها در کشور به پایان رسیده و باید گفتگوهای صلح آٰغاز شود اما تصریح کرد: دشمنان صلح و امنیت مردم افغانستان هنوز هم تلاش‌های مذبوحانه شان را به منظور اخلال آرامش شهروندان افغانستان ادامه می‌دهند.

سخنگوی پلیس ولایت بادغیس از آمادگی‌های نیروهای امنیتی برای سرکوب طالبان در هرجایی که باشند خبر داد و گفت: طالبان مسلح باید سلاح‌شان را به زمین بگذارند و به زندگی عادی برگردند در غیر اینصورت در میادین نبرد نابود خواهند شد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش محمدی از هرات:

کلیدواژه