فعالیت بیمارستان دشت برچی از سر گرفته شد
(last modified 1399-04-11T12:03:36+00:00 )
سرطان 11, 1399 16:33 Asia/Kabul
  • فعالیت بیمارستان دشت برچی از سر گرفته شد
    فعالیت بیمارستان دشت برچی از سر گرفته شد

نزدیک به دو ماه پس از حمله‌ی مهاجمان مسلح بر بیمارستان ملی دشت برچی واقع در غرب شهر کابل، فعالیت این بیمارستان پس از بازسازی، از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نزدیک به دو ماه پس از حمله‌ی مهاجمان مسلح بر بیمارستان ملی صد تخت خوابی دشت برچی واقع در غرب شهر کابل، فعالیت این بیمارستان پس از بازسازی، از سر گرفته شد.

احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت بهداشت در یک نشست خبری در مقر بیمارستان  دشت برچی گفت که فعالیت این شفاخانه از امروز (چهارشنبه، 11 سرطان) از سر گرفته می‌شود.

عثمانی همچنان گفت که 40 کارمند بهداشتی از جمله متخصصین، پزشکان، قابله و… از دیگر بیمارستان ها برای کار در این بیمارستان  توظیف شده‌اند. این کارمندان در کنار وظایف اصلی‌شان در دیگر بیمارستان ‌ها، در بیمارستان ملی دشت برچی نیز فعالیت خواهند کرد.

در همین حال، سرپرست وزارت بهداشت گفت که در شش ماه گذشته 20 حمله‌ی تروریستی بر مراکز درمانی در سراسر کشور صورت گرفته است که در نتیجه، 14 کارمند درمانی جان باخته و 19 کارمند بهداشتی دیگر زخمی شده‌اند.

عثمانی از طرف‌های درگیر جنگ خواست که از حملات تروریستی و تهاجمی بر مراکز درمانی جلوگیری کنند، زیرا به گفته‌ی او، وزارت بهداشت یک اداره‌ی غیرسیاسی است و کارمندان بهداشت نیز برای مردم به‌شمول مادران و کودکان خدمات ارایه می‌کنند.

وی تأکید کرد که حمله بر مراکز بهداشتی نه تنها که باعث کشته و زخمی شدن کارمندان صحی و مریضان می‌شود، بلکه مردم در منطقه این مراکز نیز از ارایه‌ی خدمات صحی محروم می‌شوند.

عثمانی گفت که پس از حمله‌ی مهاجمان مسلح بر بیمارستان  ملی دشت برچی، تا کنون هیچ گونه خدمات از سوی این شفاخانه ارایه نشده است.

در بیست‌وسوم ثور سال جاری سه مهاجم مسلح بر بیمارستان  ملی دشت برچی حمله کردند. این حمله پس از حدود چهارونیم ساعت با ازپادرآمدن مهاجمان پایان یافت.

وزارت بهداشت کشور اعلام کرد که در این حمله 24 نفر کشته و 16 نفر دیگر زخمی شده‌اند. سازمان پزشکان بدون مرز نیز اعلام کرد که در این حمله 25 نفر از جمله 16 مادر، یک ماما و دو کودک دیگر کشته شده‌اند.

کلیدواژه