سرطان 12, 1399 12:37 Asia/Kabul

فعالان حقوق زن در ولایت هرات با ابراز نگرانی از عدم توجه دولت به نقش و حضور زنان در برنامه‌های کلان دولتی بخصوص پروسه صلح در کشور تاکید کردند: این بی توجهی دستاوردهای ۱۹ ساله زنان را به هدر خواهد داد.

به گزارش خبرنگار رادیودری، این بانوان  از حضور سمبولیک شان در گفتگوهای صلح بین افغانان و تصمیم گیری های بزرگ سیاسی کشور ابراز نگرانی می کنند و میگویند: در بازی‌های سیاسی نباید نیمی از پیکره‌ی جامعه افغانستان فراموش شوند.

آنان می گویند دولت مردان افغانستان با نادیده گرفتن دست آوردهای چندین ساله زنان، آنها را از پلان های بزرگ دولتی به حاشیه رانده اند.

انیسه سروری رییس امور زنان ولایت هرات نگرانی های بانوان افغانستان را از روزهای نخست گفتگوهای آمریکا و طالبان در قطر میداند و میگوید: نقش زنان در گفتمان های صلح با طالبان و تصمیم گیری های بزرگ کشوری اندک بوده که این کار نشان دهنده ارزش گذاشتن به حقوق و دستاوردهای چندین ساله زنان کشوراست.

او می گوید صدای زنان افغان برای مقابله با این بی عدالتی ها همیشه بلند بوده و هیچ گاه اجازه نخواهند داد شرایط زندگی شان به دوران سیاه گذشته برگردد.

رییس امور زنان ولایت هرات با تاکید بر حفظ دستاوردهای بانوان در ۱۹ سال گذشته اظهار داشت: زنان افغان برای حفظ دستاوردهای شان باید در تصمیم گیری های بزرگ سیاسی اشتراک داشته باشند و حضور خودشان را در آینده حکومت تضمین کنند.

سروری خاطرنشان کرد: با وجود مشکلاتی که فرا روی زنان و کم رنگ بودن اشتراک آنها در گفتگوهای قبلی که بین دولت و طالبان صورت گرفت، امیدواری ها وجود دارد تا در گفتگوی پیشرو نقش کلیدی و حضور جدی داشته باشند

سروری با بیان اینکه ترس نادیده گرفتن دستاوردهای زنان در گفتگوهای بین افغانان وجود دارد تصریح کرد: بانوانی که به نمایندگی از زنان افغان در تیم گفتگو کننده دولت با طالبان حضور دارند با قاطعیت از دستاوردهای زنان دفاع کرده و آینده روشن را برای بعد از توافق حفظ کنند.

گزارش محمدی خبرنگار رادیودری از هرات:

کلیدواژه