سرطان 12, 1399 18:01 Asia/Kabul
  • وزارت خارجه روسیه : تبانی مسکو با طالبان، اتهامی بی‌اساس است

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد هیچ مدرکی که اثبات کند مسکو با طالبان تبانی داشته است وجود ندارد و اتهامات وارده در این خصوص، بی‌پایه و اساس هستند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، "زمیر کابولوف"  سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه در خصوص اتهاماتی که رسانه‌ها و مقامات آمریکایی به مسکو در ارتباط با تبانی روسیه با طالبان برای کشتن نیرو‌های آمریکایی در افغانستان وارد می‌کنند، گفت: به مدرک احتیاج داریم اما چنین مدرکی وجود ندارد.

کابولوف افزود: این‌ها ادعا‌ها، بی‌پایه و اساس هستند.

این بیانیه پس از آن اعلام شد که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه گفت: واشنگتن باید فوری تحریم‌هایی را علیه روسیه به دلیل «تبانی» با طالبان اعمال کند.

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد گزارش روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر همکاری مخفیانه روسیه با گروه طالبان، کذب و بی‌اساس است. 

روزنامه نیویورک تایمز جمعه گذشته در گزارشی عنوان کرد یک گروه اطلاعاتی ناشناس در ارتش روسیه، گروه طالبان را به کشتن نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین‌ المللی  در افغانستان تشویق کرده و این موضوع به اطلاع ترامپ رسیده است. 

مسکو در واکنش تصریح کرد: روزنامه نیویورک تایمز هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا ندارد و به داستان ‌سرایی علیه روسیه روی آورده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز رسیدن چنین اطلاعاتی را به کاخ سفید تکذیب کرد. 

کلیدواژه