رایزنی کابل و لندن درخصوص روند صلح افغانستان
(last modified Sun, 05 Jul 2020 06:49:48 GMT )
سرطان 15, 1399 11:19 Asia/Kabul
  • رایزنی کابل و لندن درخصوص روند صلح افغانستان
    رایزنی کابل و لندن درخصوص روند صلح افغانستان

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در گفت وگوی تلفنی با "آلیسون بلیک" سفیر بریتانیا در کابل، درباره آخرین تحولات مهم افغانستان تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری آریا نیوز ، گسترش  حملات طالبان به مناطق مختلف افغانستان، پایبند نبودن این گروه به روند مذاکرات صلح، آزادی زندانیان دو طرف ومبارزه با شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن، از مهمترین موضوعات مورد گفت وگوی تلفنی صبح امروزیکشنبه "محمد حنیف اتمر" با "آلیسون بلیک" بود.

سفیر بریتانیا در کابل در این گفت وگوی تلفنی مدعی شد که لندن از روند صلح در افغانستان به رهبری و مالکیت افغانها حمایت می کند.

سفیر بریتانیا در کابل درحالی مدعی حمایت لندن از مذاکرات صلح در افغانستان است که مردم افغان از حضور نظامیان انگلیسی و سایر کشورهای خارجی دیگر در افغانستان خشمگین هستند و این اشغالگری را عامل اصلی بی ثباتی، جنگ، کشتار مردم، تخریب زیر ساخت ها و افزایش تولید مواد مخدر در کشورشان می دانند.

آمریکا ومتحدانش ازجمله انگلیس، در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور یورش بردند، اما از آن زمان تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان رشد چشمگیری داشته است.

کلیدواژه