سرطان 22, 1399 16:08 Asia/Kabul
  • ارائه نکردن فهرست جایگزین برای آزادی زندانیان طالبان به دولت افغانستان

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: گروه طالبان هنوز فهرست جایگزینی را برای آزادی زندانیان این گروه به دولت ارائه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «صدیق صدیقی» روز یک شنبه درباره موضع دولت افغانستان درباره آزاد نکردن 592 نفر از زندانیان گروه طالبان گفت: نهادهای قضایی افغانستان در این باره ملاحظاتی دارند و ممکن است این زندانیان آزاد نشوند.

 سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان افزود: در حالی که دولت این کشور از گروه طالبان خواسته تا فهرستی از زندانیان جایگزینی را برای آزادی به دولت معرفی کند، اما طالبان هنوز اقدامی در این خصوص نکرده است.

در همین زمینه شورای عالی مصالحه ملی افغانستان از دولت این کشور و طالبان خواست هرچه زودتر روند تبادل زندانیان را تکمیل کنند تا زمینه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی فراهم شود.

دولت افغانستان تاکنون چهار هزار و 19 زندانی طالبان را از مجموع پنج هزار زندانی آزاد کرده است اما  592  زندانی دیگر را به دلیل اخلاقی و ارتکاب جنایت آزاد نخواهد کرد.

گروه طالبان هم بیش از 750  نفر از زندانیان دولت افغانستان را آزاد کرده بود.

آزادی این زندانیان یکی از پیش شرط های مهم برای از سرگیری مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان برای پایان جنگ و درگیری در این کشور است و این درشرایطی است که این گروه اخیرا حملات به مناطق مختلف افغانستان را تشدید کرده است.

کلیدواژه