کرونا و نگرانی از رکود مالی زنان تجارت پیشه و تولید کننده در ولایت ننگرهار
(last modified Tue, 14 Jul 2020 03:31:27 GMT )
سرطان 24, 1399 08:01 Asia/Kabul

زنان تجارت پیشه در ولایت ننگرهار می گویند در نتیجه شیوع ویروس کرونا خسارات بزرگ مالي برداشته اند انها برای فعالیتهای مجدد شان از حکومت ودیگر نهاد های کمک رسان خواهان کمک شده اند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،  زنان تجارت پیشه میگویند برای جلوگیری از ویروس کرونا بازار ها مسدود شده و تولیدات قبل از  شرایط قرنطینه به فروش نرسیده است.

فریده اخندزاده یکتن از زنان تجارت پیشه که درکارگاه خیاطي اش زمینه کارکردن برای ده ها تن از زنان را مساعده نموده بود میگوید در نتیجه مسدود شدن بازار ها ناشی از شیوع ویروس  کرونا این زنان  کاریگر نیز کارهای شان را از دست داده اند و تولیدات قبل از وضع شرایط قرنطین انها نیز به فروش نرسیده است ، جمیله شیرزاد یک خانم تجارت پیشه ای دیگر نیزشکایت مشابهه داشته میگوید وضع شرایط قرنطینه برای جلوگیری از ویرس کرونا انان را با خسارات بزرگ مالی روبرو نموده  است،این زنان تجارت پیشه همچنان میگویند قرضه های را که برای پیشبرد تجارت های شان گرفته بودند اقساط انرا نه پرداخته است انها برای اغاز مجدد فعالیتهای شان و اینکه یکبار دیگر زمینه کارکردن برای زنان که کارهای شانرا از دست داده اند از حکومت و دیگر نهاد های کمک رسان خواهان کمک شده اند.

در این اتاق تجارت وسرمایه گذاری در ولایت ننگرهار نیز از وارد شدن خسارات مالي برای زنان تجارت پیشه تایید مینماید خانم نگینه عظیمی معاون اتاق تجارت وسرمایه گذاری می گوید هفتاد در صد کارهای تجاري وتولیدی زنان تجارت پیشه در این ولایت متضرر شده است.

 عظیمی ابراز نگرانی مینماید در صورتیکه به این زنان تجارت پیشه که در اشتغال زایی برای زنان بیکار و همچنان تقویه اقتصاد کشور نقش مهم دارد کمکهای لازم صورت نگیرد انان کارهای شانرا از دست خواهد داد.

خانم فتانه عزیز ریسه امور زنان  ولایت ننگرهارمیگوید انان کمکهای لازم را با زنان تجارت پیشه و تولید کننده انجام داده ده ها پروژه  را در شهر و مناطق اطراف عملی نموده است.

با انهم که حکومت در قوانین نافذه حامی وکمک کننده سکتور خصوصي میباشد امادر بیشتر اوقات این حمایت و کمک تنها روی کاغذ باقی میماند و  هنگام نیازمندی سکتور خصوصي به کمک ها وحمایت حکومت دست خالي می ماند.

جزئیات بیشتر در گزارش آصف خبرنگار رادیو دری:

 

کلیدواژه